دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 181752

جمعی از محققان در یکی از مطالعات گسترده اخیر توانستند گونه‌های ژنتیکی مرتبط با شادی و ویژگی‌های دیگر را کشف کنند.

سلامت نیوز:جمعی از محققان در یکی از مطالعات گسترده اخیر توانستند گونه‌های ژنتیکی مرتبط با شادی و ویژگی‌های دیگر را کشف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم،جمعی از محققان در یکی از مطالعات گسترده اخیر توانستند گونه‌های ژنتیکی مرتبط با شادی و ویژگی‌های دیگر را کشف کنند. این مطالعه با همکاری بیش از ۱۹۰ محقق در ۱۴۰ مرکز تحقیقاتی واقع‌شده در ۱۷ کشور جهان شکل گرفت و یکی از بزرگ‌ترین مطالعاتی است که تا به امروز درباره ژن‌های مرتبط با رفتار انسان‌ها انجام شده است.


براساس گزارشی که در مجله Nature منتشر شده است، اعضای این تیم تحقیقات بین‌المللی توانستند که داده‌های ژنومی صدها هزار نفر از انسان‌ها را تحلیل کنند و درنهایت به انواع ژنتیکی خاصی برسند که با احساس ما درباره خوش‌بختی، افسردگی و روان‌رنجوری مرتبط هستند.


البته محققان تاکید می‌کنند که تمامی مسائل مربوط به نوع تفکر و نوع احساس انسان‌ها درباره زندگی، بر عهده ژن‌ها قرار ندارد. در واقع، محیط زندگی و نوع تعامل ژن‌ها با محیط بیرونی، به همان اندازه مهم است. با این‌حال، آنان معتقدند که مطالعات بیشتر بر روی این ژن‌های جدید می‌تواند به محققان کمک کند تا درک بهتری درباره این موضوع پیدا کنند که چرا بعضی افراد از نظر بیولوژیکی مستعد ابتلا به بعضی بیماری‌های روان‌شناختی هستند. این محققان می‌گویند که نتیجه‌های حاصل‌شده در آینده کمک خواهند کرد تا درباره علت تفاوت شادی در انسان‌های مختلف نیز درک بهتری پیدا کنیم.

منبع:medicalnewstoday

    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha