رخی از والدین علیرغم تمام هشدارها هنوز هم به تنبیه کودکان اعتقاد دارند، اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که تنبیه کودکان می‌تواند منجر به مشکلات روانی هنگام بزرگسالی شود.

آیا "تنبیه کودکان" از نظر علمی کارآمد است؟

سلامت نیوز: برخی از والدین علیرغم تمام هشدارها هنوز هم به تنبیه کودکان اعتقاد دارند، اما نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که تنبیه کودکان می‌تواند منجر به مشکلات روانی هنگام بزرگسالی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، در بریتانیا قانونی در ارتباط با تنبیه کودکان وجود دارد؛ والدین از نظر قانونی می‌توانند فرزندانشان را تنبیه کنند، مادامی که آثار فیزیکی مانند کبودی یا خونریزی به جای نماند.

به گزارش ایندیپندنت، مطالعات اخیر اما نشان داده‌اند که فرزندانی که توسط والدینشان تنبیه می‌شوند، هنگام بزرگسالی احتمالا با مشکلاتی نظیر مشکلات روانی و رفتارهای غیر اجتماعی مواجه خواهند شد.

مشکلات ادراکی و افزایش رفتارهای خشونت آمیز از جمله نکات منفی تنبیه بدنی کودکان است که در این تحقیق جامع نشان داده شده است. این پژوهش بر روی بیش از 160 هزار کودک و با کمک مطالعات انجام شده در بازه زمانی 50 ساله اخیر گردآوری شده است.

پژوهش مذکور که در ژورنال «روانشناسی خانواده» به چاپ رسیده توسط محققان دو دانشگاه تگزاس و میشیگان انجام شده و آثار طولانی مدت تنبیه بر روی کودکان را بررسی کرده است.

نکته‌ای دیگر که در آن پژوهش بر روی آن تاکید شد، تنبیه کودکان به شیوه غربی‌ها [تنبیه از پشت] بود که اتفاقا آثار بسیار منفی دارد. در فرهنگ غرب، این نوع تنبیه برای اصلاح فرزندان صورت می‌گیرد، اما طبق نتایج پژوهش‌های انجام شده مشخص شد که این روش هیچ نتیجه مثبتی ندارد.

بر اساس پژوهش انجام شده توسط یونسکو، تقریبا 80 درصد کودکان تنبیه شدن متناوب را تجربه می‌کنند. همانطور که پیشتر اشاره شد، در بریتانیا قانونی در ارتباط با تنبیه کودکان وجود دارد که بر اساس آن، والدین از نظر قانونی می‌توانند فرزندانشان را تنبیه کنند، مادامی که آثار فیزیکی مانند کبودی یا خونریزی از آن به جای نماند.

منبع: Independent

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha