دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 181781

عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران از آنالیز آمار سرطان‌های تهران خبر داد. همچنین در برنامه اطلاع رسانی و آگاهی در خصوص سرطان سینه اعلام شد که آمار هر سه خانم ایرانی یک نفر در معرض خطر سرطان سینه هستند، نیز صحیح نیست.

سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران از آنالیز آمار سرطان‌های تهران خبر داد. همچنین در برنامه اطلاع رسانی و آگاهی در خصوص سرطان سینه اعلام شد که آمار هر سه خانم ایرانی یک نفر در معرض خطر سرطان سینه هستند، نیز صحیح نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، زهرا صدیقی - عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران، پزشک عمومی و محقق حوزه سرطان در خصوص فعالیت‌های انستیتو کانسر ایران اظهار داشت: این انستیتو درباره همه سرطان‌ها فعالیت می‌کند. تا مدتی قبل کار ثبت سرطان‌های شهر تهران را انجام می‌دادیم یعنی تمام سرطان‌هایی که در تهران اتفاق می‌افتاد را جمع آوری و آنالیز می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به جزئیات بیشتر پرداختیم و برای هر سرطان به صورت جداگانه تحقیقات مجزا تحت نظر هیئت علمی‌هایی که حضور دارند، انجام می‌شود و دانشجویانی که می‌خواهند تزی درباره سرطان داشته باشند نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند و در همه زمینه‌ها تحقیقات انجام می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران با اشاره به تحقیقات مرکز در زمینه همه سرطان‌ها عنوان کرد: توجه مرکز به تحقیق در زمینه سرطان سینه است، زیرا جزو یکی از شایع ترین سرطان‌ها است و در کشور نیز رتبه بالایی دارد در حالیکه اگر در مراحل پایین شناخته شود، قابل درمان است و بیماری است که می‌توان از آن پیشگیری کرد.

در ادامه پریسا عظیمی نژادان - جراح عمومی و فوق تخصص جراحی پستان نیز در این برنامه رادیویی با موضوع اطلاع رسانی و آگاهی در خصوص سرطان سینه درباره وضعیت ایران و میزان ابتلا به آن در کشور اظهار داشت: بر اساس میزان ابتلاهای ما و ارزیابی‌هایی که شده است می‌توان گفت وضعیت ایران، مقداری از کشورهای شایع دنیا پایین تر ولی سن ابتلای ما همچنان پایین تر است.

وی در خصوص درمان و امکانات نیز بیان داشت: در این خصوص هیچ کمبودی نسبت به دیگر کشورهای دنیا حتی پیشرفته ترین آنها نداریم و کاملاً در دسترس بیماران و پزشکان است.

آماری که صحیح نیست

این جراح عمومی و فوق تخصص جراحی پستان با اشاره به برخی خبرها مبنی بر اینکه از هر سه خانم ایرانی یک نفر در معرض خطر سرطان سینه است، گفت: این اصلاً خبر درستی نیست. در شایع ترین مناطق دنیا درباره سرطان سینه، از هر 8 نفر، یک نفر سرطان سینه می‌گیرد و شایع ترین مناطق دنیا نیز استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی است و آمار ما از این کشورها پایین تر است.

وی عنوان کرد: بنابراین اینکه چند نفر در معرض این بیماری قرار دارند باید بگویم، همه ما در معرض بیماری هستیم و مستثنی نیست ولی اینکه چند نفر این بیماری را خواهند گرفت تعدادی است که قبلاً در مورد آن صحبت شد.

در ادامه این برنامه محمد جواد فاخر - متخصص سرطان و جراحی عمومی پستان، غدد و تیروئید نیز در خصوص درمان این بیماری خاطرنشان کرد: در سرطان پستان مداخله جراحی نخستین گزینه است و بقیه کارها در مراحل دوم و سوم قرار می‌گیرند. در شرایطی ممکن است جراحی نشود که می‌توان از درمان‌های دیگر مانند شیمی درمانی یا رادیو تراپی استفاده کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha