کودکانی که بعد از گذراندن دوره سخت اسهال و استفراغ که بدن شان دچار کم آبی شده از خوردن محلول الکترولیت یا محلول های ORS امتناع می کنند، موثرترین راه درمان استفاده از آبمیوه است.

آب سیب موثرترین راه درمان کم آبی کودکان

سلامت نیوز:کودکانی که بعد از گذراندن دوره سخت اسهال و استفراغ که بدن شان دچار کم آبی شده از خوردن محلول الکترولیت یا محلول های ORS امتناع می کنند، موثرترین راه درمان استفاده از آبمیوه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق یافته محققان دانشگاه کالگاری کانادا کودکان مبتلا به التهاب خفیف معده و روده و تجربه کم آبی که بعد از تجربه درمان های نظیر بستری شدن در بیمارستان آب سیب مصرف کردند وضعیت بهتری نسبت به کودکانی داشتند که فقط محلول های درمانی نظیر اُ.آر.اس مصرف کرده بودند.

در این مطالعه، به طور تصادفی به کودکان ۶ تا ۶۰ ماهه مبتلا به کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ، آب سیب/مایعات دلخواه یا محلول الکترولیت با طعم سیب داده شد.

نتایج نشان داد درصد ناکامی درمان در کودکانی که آب سیب رقیق مصرف کرده بودند در مقایسه با کودکان مصرف کننده محلول الکترولیت به مراتب کمتر و ۱۷ درصد در مقابل ۲۵ درصد بود.

البته تعداد دفعات بستری شدن در بیمارستان و اسهال و استفراغ در بین گروه های تحت مطالعه تفاوت چشمگیری نداشت.

محققان به این نتیجه رسیدند در بسیاری از کشورهای با درآمد بالا، استفاده از آب سیب رقیق و مایعات مورد دلخواه کودکان می تواند جایگزین مناسبی برای مایعات الکترولیت یا اُ.آر.اس در درمان کودکان مبتلا به کم آبی باشد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha