سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 181805

شرکت "رکیت بنکایزر" که مقر اصلی آن در انگلیس است برای نخستین‌بار مسئولیت فروش دستگاه‌های بخور ضدعفونی‌کننده‌ای را به عهده گرفته که موجب مرگ شماری از افراد در کره‌جنوبی شده است.

سلامت نیوز:شرکت "رکیت بنکایزر" که مقر اصلی آن در انگلیس است برای نخستین‌بار مسئولیت فروش دستگاه‌های بخور ضدعفونی‌کننده‌ای را به عهده گرفته که موجب مرگ شماری از افراد در کره‌جنوبی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، "آتور صفدر" رئیس شعبه این شرکت در کره جنوبی به هنگام عذرخواهی در هتلی در سئول مورد حمله نزدیکان قربانیان قرار گرفت.

اسم شرکت رکیت بنکایزر در میان اسامی چند شرکت دیگر قرار دارد که در مرگ این افراد مقصر معرفی شده اند. این شرکت وعده پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان و آسیب دیدگان را داده است.

حدود 100 نفر از استنشاق گاز متصاعد شده از این نوع محصولات جان خود را از دست داده اند. گزارش شده که صدها نفر دیگر نیز دچار اختلالات سلامتی شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، رکیت بنکایزر در سال 2011 و پس از آن که مقامات کره جنوبی احتمال دادند مواد شیمیایی در ترکیب ضدعفونی کننده دستگاه های بخور می تواند عامل اختلالات ریه باشد، عرضه محصولات خود را به بازار قطع کرد.

بر اساس گزارش ها، بین سال های 2001-2011 حدود 500 نفر در اثر استنشاق مواد شیمیایی ضدعفونی کننده دستگاه های بخور که توسط چند شرکت در کره جنوبی تولید و عرضه می شد جان خود را از دست داده اند یا آسیب دیده اند.

شرکت رکیت بنکایزر پیش از این به خاطر امتناع از قبول مسئولیت مورد انتقاد قرار گرفته بود. این در حالی است که یکی از اعضای مرکز آسیایی محیط زیست و سلامت می گوید: ما عذرخواهی این شرکت را نمی پذیریم. بایکوت شرکت متخلف مثل آتشی در جامعه کره جنوبی گسترش یافته است و از نظر ما عذرخواهی امروز آنها تنها برای این است که جلوی بایکوت محصولاتشان را بگیرند.

این شرکت، که مسکن نوروفن (Nurofen) را نیز تولید می کند هفته گذشته در استرالیا به اتهام فریب مشتریان جریمه شد. دادگاهی در استرالیا حکم داد که محصولات نوروفن که به عنوان تسکین دهنده دردهای خاص مانند میگرن به بازار عرضه می‌شود در واقع با مسکن‌های دیگر تفاوتی ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha