رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: کیت های «پی آر پی» برای کاربرد پوست و زیبایی مجوز ندارند.

تزریق «پی آر پی» برای جوان سازی پوست مورد تایید نیست

سلامت نیوز:رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: کیت های «پی آر پی» برای کاربرد پوست و زیبایی مجوز ندارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس علیرضا سلیمانی اظهارداشت: بعضی دستگاه های پزشکی که در حوزه عمومی استفاده می شود کاربرد اختصاصی دارند و در مراکز درمانی و بیمارستان ها استفاده می شوند و برخی نیز این قابلیت را دارند که در مراکز غیر درمانی استفاده شوند که احتمال دارد دستگاه هایی که در مراکز غیر درمانی استفاده می شوند مورد تایید وزارت بهداشت نباشند.

وی افزود: دستگاه های سولاریوم که در برخی آرایشگاه ها و سالن های زیبایی استفاده می شود هیچ مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ندارند و برای سلامتی مضر هستند.

سلیمانی ادامه داد: این دستگاه ها به صورت قاچاق و غیر رسمی وارد کشور می شوند که باید مسئولان مربوطه برخورد جدی در این زمینه داشته باشند.

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تزریق «پی آر پی» که برای زیبایی و جوان سازی پوست استفاده می شود هیچ تاییدیه ای در حوزه پوست ندارد و مصرف آن در حوزه پوست و زیبایی مورد تایید نیست.

سلیمانی اظهار داشت: کیت های «پی آر پی» به عنوان پوست و زیبایی مجوز ندارند و بخاطر اینکه این وسیله در ارتوپدی کاربرد دارد تعداد خیلی محدودی مجوز برای کابرد طب ورزشی و ارتوپدی دریافت کرده اند و اگر این وسیله در بازار با عنوان دیگری فروخته شود، تخلف است.

وی گفت: تبلیغات برای این وسیله در حوزه زیبایی تخلف است و نشریات و رسانه ها اگر تبلیغاتی داشته باشند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha