مانند سال‌های گذشته شهرداری برای مراسم روز عید قربان و عرفه تمهیدات خاصی دارد. حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه دام زنده در 30 نقطه تهران خبر داده است: «برای عرضه بهداشتی دام در روزهای عرفه و قربان حدود 50 هزار متر مربع فضای موقت پیش‌بینی شده است. همچنین 210 دامپزشك بر عملیات ذبح قربانی و بهداشت دام نظارت می‌كنند.»


پیش‌بینی شده بیش از 50 هزار نفر برای خرید قربانی به پایگاه‌های موقت و دائم ایجاد شده به منظور عرضه بهداشتی دام زنده مراجعه كنند. صفایی همچنین از جایگاه‌هایی برای برگزاری مراسم جشن و سرور در این روزها در كنار جایگاه‌های عرضه دام خبر داده است: «همچنین ایستگاه بهداشتی نیز دایر می‌شود تا مراجعه‌كنندگان در صورت تمایل، مورد چكاپ قند خون و فشار خون قرار گیرند.»
شهرداری برای تضمین سلامت گوشت و بهداشت فردی و محیط‌زیست، كمك به اقتصاد خانواده، دسترسی آسان و مناسب به دام و فروش دام همراه با ذبح شرعی در روزهای عرفه و عید قربان دام عرضه می‌کند. حسین جعفری، معاون بهداشتی و تضمین كیفیت شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: «برای تمام مناطق شهرداری الزاما یك مركز موقت عرضه بهداشتی دام ایجاد می‌شود كه این تعداد در برخی مناطق كه وسعت و نیاز بیشتری دارند به دو و در برخی مناطق حتی به سه مركز می‌رسد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha