سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 181838

خدمت 2 هزار  ماما در مراکز درمانی تامین اجتماعی

سلامت نیوز:معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر 1385 ماما در مراکز ملکی این سازمان اعم از مراکز سرپائی، بلوک زایمان و بخش بعد از زایمان مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، دکتر محمد علی همتی افزود: واحد مامائی در تمامی مراکز سرپائی سازمان تامین اجتماعی فعال بوده و خدمات بهداشتی درمانی به زنان مراجعه کننده ارائه می کند.
وی ادامه داد: درمراکز بستری نیز همکاران ماما در زایشگاه و بخشهای بعد از زایمان و در برخی موارد در امر آموزش و اعتبار بخشی مراکز حضور فعال دارند .
دکتر همتی با اشاره به فعالیت های حوزه مامایی گفت: ماما می تواند با توجه به حدود شرح وظایف خود تمامی خدمات بهداشت باروری از تولد تا سالمندی را در بیمارستان ها، درمانگاهها، واحدهای بهداشتی، مراکز مشاوره ، منازل، دفاتر کار مامایی و سازمانها ارائه کند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان با بهره گیری از تجارب و مهارت کادر مامائی موفق به کاهش آمار سزارین شده، اظهار داشت: در9 ماهه منتهی به آذر سال گذشته، از مجموع 160هزار و 567 مورد زایمان انجام شده 57 درصد زایمان طبیعی و 43 درصد سزارین بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، سزارین 4.64 درصد کاهش یافته است.
دکتر همتی با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی به منظور ترویج زایمان طبیعی با همکاری ماماها گفت: توانمندسازی مادران باردار با برگزاری کلاسهای آموزش مادران و همسران، بهسازی فضای فیزیکی بلوکهای زایمان و ایجاد اتاقهای L.D.R ، اجازه حضور همراه و استفاده از روشهای کاهش درد زایمان از اقداماتی است که در مراکز ملکی  این سازمان در حال اجرا بوده و عملکرد مناسبی داشته است بطوریکه در 9 ماهه منتهی به آذر سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن  موارد انجام زایمان طبیعی با استفاده از روش اپیدورال 2 برابر و لیبر در آب بیش از 7 برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha