دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 18186

کارشناسان بیماری‌های عفونی در آمریکا می‌گویند کراوات پزشکان ، احتمالا یکی از عوامل انتقال بیماری‌های واگیردار از جمله بیماری آنفلوانزای خوکی‌ است .

به گزارش شبکه ایران و به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس انجمن پزشکی آمریکا هم‌اکنون قانونی را در دست بررسی دارد که در آن پزشکان هنگام تماس با بیماران و معاینه آنان از زدن کراوات منع شده‌اند.

این ممنوعیت ممکن است در پوشیدن لباس‌های آستین بلند و دیگر لباس‌هایی که امکان دارد محل جمع شدن باکتری‌ها یا ویروس‌ها باشد بکار گرفته شود و این انجمن اکنون به دنبال برخی اطلاعات پیش از اینکه این ممنوعیت در این انجمن به رای گذاشته شود، است. انجمن پزشکی بریتانیا پیش از این چنین قانونی را اجرا کرده است.

این انجمن در سال 2006 به پزشکان خود توصیه کرد که استفاده از پوشاک نامناسب را متوقف کنند. تعداد کمی از استفاده‌کنندگان از کراوات بطور مرتب آنها را می شویند یا تمیز می‌کنند.

هنگامی که پزشکان و بیماران نشسته‌اند کراوات آنان رو به جلو و پایین قرار می‌گیرد و این دقیقا جاییست که آنها روی آن عطسه می‌کنند.

"سایف‌اسمارت" شرکتی در شهر "سنت‌آگوستین" ایالت فلوریدا بازاریابی برای فروش کراواتی را آغاز کرده که گزارش شده است در برابر ویروس "H1N1" مقاوم است. این کراوات با طراحی خوش‌ذوقانه دارای خاصیت ضدویروس و پوشش ضدمیکروبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha