سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 181863

جامعه پزشکی شرف خود را بخاطر مسائل مالی زیرپا نمی گذارد

سلامت نیوز:عضو هیئت عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که پزشکان حتی در بخش خصوصی خواهان زیر خط فقر رفتن بیمار نیستند، اذعان داشت: مهمترین هدف پزشک درمان بیمار است.

غلامعلی عکاشه عضو هیئت عالی نظام پزشکی درگفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که چنان چه پزشک احساس کند بیمار از نظر مالی ضعیف است هیچ وقت او را تحت فشار قرار نمی دهد، بیان داشت: گذشته از این امر، حاکمیت موظف است با ارائه سیستم درمانی مناسب نیاز بیماران را برای مراجعه به بخش خصوصی کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی هیچگاه شرف خود را به خاطر مسائل مالی زیر پا نمی گذارد، گفت: نباید با تقویت بخش دولتی و  ارائه خدمات مطلوب به بیماران، آن ها را در تنگنا قرار دهیم و صرفا بیمارانی که توان ورود به بخش خصوصی را دارند با انتخاب خود به این بخش مراجعه کنند  تا عدالت در سلامت برقرار شود .

عکاشه در خصوص تصمیم دولت‌مردان در مجلس نسبت به مسائل نظام سلامت اظهار داشت :گاهی اوقات مسائلی که در مجلس بیان می شود با واقعیت های روز جامعه حداقل در حوزه پزشکی تطابق ندارد.

وی افزود : شاید خیلی از دولت مردانی که در مجلس هستند آگاهی چندانی به مسائل پزشکی ، شناخت ارتباطات و نیازی که جامعه به رضایت پزشک دارد ،نداشته باشند و نگاهشان به مسائل ممکن است سیاسی باشد.

عکاشه با اشاره به این که بخش سلامت و قطعا وزیر بهداشت این نگاه را ندارند، ادامه داد: اگر نیازهای پزشکان در حوزه اقتصادی تامین نشود مسلما آنها بدون انگیزه و رضایت کار می کنند و طبیعی است که کیفیت کار کم می شود؛ مثلا به جای درمان چهار بیمار در روز به ویزیت دو نفر پرداخته و وظیفه اخلاقی و انسانی خود را با ویزیت بیمار کمتر انجام می دهند .

عضو هیئت عالی نظام پزشکی با بیان این که تا انگیزه نباشد هیچ کاری پیشرفت نمی کند یادآور شد: انگیزه می تواند مالی، انسانی و علمی باشد که برای پزشکان هر سه انگیزه مهم است و چنان چه این انگیزه ها کاهش یابد نقش درمانگری افت می کند، لذا باید افزایش تعرفه ها انجام شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha