معاون آموزشی بیمارستان شهید مطهری، یکی از مشکلات جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی را شکایت هایی دانست که به واسطه جراحان غیرمتخصص انجام می شود.

عنوان «جراح پلاستیک» نداریم/دلایل شکایت از جراحان ترمیمی

سلامت نیوز:معاون آموزشی بیمارستان شهید مطهری، یکی از مشکلات جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی را شکایت هایی دانست که به واسطه جراحان غیرمتخصص انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رضا وقردوست با اشاره به برگزاری چهلمین کنگره سالانه جامعه جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی ایران همراه با کنگره جامعه جراحان کشور، گفت: این کنگره با هدف ارتقا سطح دانش علمی و عملی و به اشتراک گذاری تجربیات همکاران برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: محورهای مهم این کنگره شامل جدیدترین روش های بازسازی فک و صورت، بازسازی اندام ها و قسمت های دیگر بدن و همچنین تکنیک های جدید اعمال جراحی زیبایی، ترمیم در سوختگی، بد شکلی های فک و صورت، ترمیم شکاف لب و کام و بد شکلی های مادرزاردی در اندام ها تحتانی و فوقانی  میباشد.

دبیر چهلمین کنگره سالانه جامعه جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی عنوان کرد: رشته جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی رشته ای است که درحال پیشرفت است و هر ساله تکنیکهای جدیدی به تکنیک های این حوزه اضافه می شود و کاربرد اصلی این رشته در مورد اعمال ترمیم سوختگی، بازسازی های فک و صورت، شکستگی های جمجمه، بد شکلی های مادرزادی در اندام های فوقانی و تحتانی  و همچنین شکاف کام و لب بوده که برای سلامت مردم از اهمیت خاصی برخوردار  است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر جامعه جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی با آن روبرو هستند شکایت ها و مشکلاتی است که به دلیل انجام اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیر متخصص صورت می گیرد.

وی گفت: بارها می شنویم که فرد جراح پلاستیک است در حالی که در جامعه چیزی به اسم جراح پلاستیک نداریم و این افراد باید حتما فوق تخصص جراحی پلاستیک باشند و همکاران ما جراحانی هستند که به شکل آکادمیک و به مدت ۳ سال در رشته فوق تخصص جراحی پلاستیک این اعمال جراحی را آموزش دیدند تا خدمات شان را به مردم ارائه دهند.

وقردست افزود: افراد غیر متخصص بدون آنکه این دوره آکادمیک را طی کرده باشند برای بیماران مشکل ساز می شوند، ولی خوشبختانه امسال از طریق وزارت بهداشت قسمتی به عنوان تداخلات بین رشته ای با مسئولیت دکتر مصطفی ده مرده ای (ریاست بیمارستان شهید مطهری)تشکیل شده که ایشان پیگیر هستند تا خیلی از اعمالی که نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود جدا شود یا حداقل مشخص شود توسط کدام متخصص یا فوق تخصص باید انجام گیرد.

وی گفت : در حال حاضر تعداد اعضای انجمن جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی ۳۰۰ نفر هستند که مردم با دسترسی به سایت انجمن می توانند اسم، محل فعالیت و استان فعالیت آنها را پیدا کنند و خوشبختانه این جراحان در تمام استان های کشور ما حضور دارند و مردم به راحتی می توانند به آنها مراجعه کنند.

وقردوست خاطرنشان کرد: این کنگره با ۲۵ امتیاز بازآموزی سالانه ، برای تمام جراحان از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha