سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 181879

دانشمندان موفق شدند دلایلی را که منجر به بروز سرطان پستان می‌شود کشف کنند که این امر می‌تواند نقطه عطفی در چگونگی پیشگیری و درمان این شکل از سرطان شایع باشد.

سلامت نیوز:  دانشمندان موفق شدند دلایلی را که منجر به بروز سرطان پستان می‌شود کشف کنند که این امر می‌تواند نقطه عطفی در چگونگی پیشگیری و درمان این شکل از سرطان شایع باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ کشف ژنتیکی جدید دانشمندان در راستای درمان سرطان پستان به عنوان «نقطه عطفی» در درمان این سرطان شایع در سراسر جهان محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، مطالعات یک گروه پیشگام در این زمینه، دلایل جدیدی برای چرایی شکل‌گیری و ایجاد سرطان پستان پستان کشف کرده است.

دانشمندان می‌گویند که نتایج این تحقیقات در زمینه سرطان پستان می‌تواند در راه مراقبت از بیماران و کمک به درک بیشتر از علل و چرایی شکل‌گیری این بیماری بسیار کمک‌کننده باشد.

این مطالعات جدید که از سوی مراکز معتبر علمی جهان مورد ستایش قرار گرفته است، می‌تواند تصویری کامل‌تر از تغییرات DNA سلول‌های سرطانی‌شده پستان ارائه کند و فرصت‌های بلقوه‌ای برای کشف و اجرای روش‌های درمان جدید در اختیار پزشکان قرار دهد.

مطالعه روی 560 نوع ژنوم سرطان پستان که همراه با تکمیل کدهای ژنتیکی سلول‌های سرطانی‌شده، پنج ژن جدید مرتبط با این بیماری کشف کرده است.

نتایج این مطالعات پژوهشگران مؤسسه علمی ــ تحقیقاتی «سنجر» انگلیس (the Wellcome Trust Sanger Institute)، که در مجله علمی «طبیعت و ارتباطات طبیعی» (Nature and Nature Communications) منتشر شده است، شواهدی ارائه می‌کند که ژنوم سرطان پستان «بسیار منحصر به فرد» است.

این تیم با مطالعه روی ژنوم بیمارانی که چهار نفر از آنها مرد بودند و تمرکز روی جهش‌های ژنی هر «تومور»،که بیماری را به سمت پیشرفت ترغیب می‌کنند توانستند به الگوهایی برای شناسایی و رفتارشناسی این ژن‌ها دست یابند.

آنها دریافتند که زنان مبتلا به ژن‌هایی که آنها را در معرض خطری بالای ابتلا به سرطان پستان و تخمدان قرار می‌دهند، با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

دکتر «سرنا نیک ژینال» (Dr Serena Nik-Zainal)، که رهبری این تیم از محققان را برعهده دارد، گفت: "در آینده، ما قادر خواهیم بود که مشخصات ژنوم سرطان هر فرد را شناسایی کنیم به طوری که خواهیم توانست یک زن و یا یک مرد مبتلا به سرطان پستان را شناسایی و درمان کنیم".

وی افزود:"این یک گام نزدیک‌تر به سوی مراقبت‌های بهداشتی شخصی برای پیشگیری و درمان سرطان است".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha