سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 6 مجرم سابقه‌دار در پایتخت خبر داد.

شناسایی و دستگیری 6 سارق سابقه‌دار در پایتخت

سلامت نیوز: پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 6 مجرم سابقه‌دار در پایتخت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل نامحسوس مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای، کارآگاهان اداره هجدهم اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت‌های بعنف به شیوه کیف قاپی و زورگیری با سلاح سرد به تازگی از زندان آزاد و همزمان وقوعات سرقت‌های مشابه به شیوه زاغ زنی ، پنچری و خفه کنی ( شیوه و شگرد متهمین در انجام سرقت ) افزایش پیدا کرده است.

اظهارات تعدادی از شکات

با شناسایی پرونده های سرقت های مشابه در پایگاه های مختلف شهر تهران ، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که تمامی مالباختگان در زمان مراجعه به مراکز تجاری محدوده بازار و شعبات بانکی به شیوه "زاغ زنی" شناسایی و در ادامه با تهدید سلاح سرد مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند .

یکی از مالباختگان که پرونده اولیه آن در کلانتری 113 بازار تشکیل شده بود ، پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : " پس از خرید مقدار دو کیلوگرم طلا به قصد بازگشت به شهر خود اقدام به کرایه دربست یک دستگاه خودرو تاکسی به مقصد ترمینال غرب کردم ؛ در طی مسیر بود که یک دستگاه موتورسیکلت به ماشین نزدیک شد و به راننده گفت : "ماشین پنچر است" ؛ در زمان تعویض لاستیک من داخل ماشین نشسته و مراقب کیف حاوی طلاها بودم که ناگهان چند نفر از دو طرف به من حمله ور شده و پس از ضرب و جرح بنده و همچنین راننده که به کمک من آمده بود ، با سرقت کیف طلاها ، با چند دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند " . ( سرقت به شیوه پنچری )

مالباخته ای دیگر که مقدار 6 کیلوگرم طلا از وی سرقت شده بود نیز پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " پس از خرید مقدار 6 کیلوگرم طلا ، از بازار طلا در منطقه پامنار بهمراه همکارم با یک دستگاه موتورسیکلت در حرکت بودیم که ناگهان دو نفر با یک دستگاه موتورسیکلت به سمت ما آمده و موتور خود را به ما زدند ؛ من و همکارم روی زمین افتادیم ؛ ناگهان تعدادشان چند نفر شد و با تهدید چاقو شش کیلو طلای داخل لباس هایم را بیرون کشیده و با چند دستگاه موتورسیکلت [طرح] هوندا از محل متواری شد ند ". (سرقت به شیوه ایجاد تصادف ساختگی )

مالباخته ای که به صورت پیاده و خفه کنی مورد سرقت طلا قرار گرفته و پرونده شکایت اولیه اش در کلانتری 117 جوادیه تشکیل شده بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " طبق روال ، برای خرید طلا به بازار تهران آمده و از پاساژ اردیبهشت و خرداد و حکیم هاشمی خرید کردم ؛ ساعت 14:30 ، پس از خرید بیش از یک کیلوگرم طلا از بازار بیرون آمده و به ایستگاه مترو پانزده خرداد رفته و سوار مترو شدم ؛ در ایستگاه ترمینال جنوب ، از قطار پیاده و از ایستگاه خارج شدم و به قصد سوار شدن به ماشین ، به صورت پیاده به سمت پارکینگ شبانه روزی در خیابان غفاری حرکت کردم که ناگهان از پشت سر یک نفر گردنم را محکم گرفت و همزمان نفری دیگر بند کیف طلا را که زیر کت آویزان بود با چاقو پاره کرد ؛ مجموعا 5 نفر بودند که پس از سرقت کیف طلا  با چند دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند " . ( سرقت به شیوه خفه کنی )

شناسایی 6 مجرم سابقه‌دار

در ادامه رسیدگی به پرونده سرقت های طلا و جواهرات کیفی ، کارآگاهان با انجام چهره نگاری و همچین رؤیت تصاویر سارقین سابقه دار اقدام به شناسایی 6 سارق حرفه ای در زمینه سرقت های خشن بویژه کیف قاپی شدند ؛ بررسی تصاویر دوربین های مداربسته محل تردد مالباختگان نیز تعدادی از این مجرمین را در زمان زاغ زنی و تعقیب مالباختگان نشان می داد .

بررسی سوابق این متهمین بنام های "عشقعلی . ش" (51 ساله) ، "عباس . ر" (50 ساله) ، "علی . گ" (58 ساله) ، "امیررضا . ک" (57 ساله ) ، "محمد . س" ( 54 ساله ) و "جواد . م" ( 44 ساله ) نشان داد که آنها دارای سابقه دستگیری از سال 1359 تاکنون بوده و بارها در شهرهای مختلف کشور بویژه در تهران ، زابل ، قم ، کرج ، زرند ، پاکدشت ، شیراز و ... بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با کیف قاپی ، زورگیری ، سرقت مسلحانه ، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو ، ایجاد مزاحمت و ... دستگیر و روانه زندان شدند ؛ یکی از متهمین بنام "عشقعلی . ش" به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و از اعضای سابق "باند دیوار چین" است که بارها دستگیر و روانه زندان شده است .

دستگیری متهمان

با شناسایی این گروه از مجرمین سابقه دار که به سرکردگی "عشقعلی . ش" سرقت های خود را انجام داده بودند ، کارآگاهان اداره هجدهم در اولین مرحله از دستگیری ، اقدام به دستگیری سرکرده گروه ( عشقعلی . ش ) ، "محمد . س" ، "امیر رضا . ک" و "عباس . ر" کردند ؛ این متهمین در زمان دستگیری قصد داشتند تا با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح سرد اقدام به فرار نمایند که هر چهار دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

در ادامه و با شناسایی مخفیگاه دو عضو دیگر گروه ، "جواد . م" و "علی . گ" نیز در فاز سوم شهر جدید اندیشه و خیابان مجیدیه شمالی - خیابان منصوری دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل شدند .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " در مواجه حضوری مابین شکات و مالباختگان و متهمین ، هر شش متهم به صورت دقیق مورد شناسایی قرار گرفتند ؛ لذا در ادامه رسیدگی به پرونده متهمین و با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت بویژه انجام سرقت های بعنف و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان دعوت می شود تا در صورت شناسایی تصویر متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha