چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

قاتلی که پس از قتل جوان ۲۱ ساله‌ای به قصاص محکوم شده و پس از تأیید حکم اعدام، تا پای چوبه دار پیش رفته بود، با گذشت اولیای دم مقتول از قصاص رهایی یافت.

سلامت نیوز:  قاتلی که پس از قتل جوان ۲۱ ساله‌ای به قصاص محکوم شده و پس از تأیید حکم اعدام، تا پای چوبه دار پیش رفته بود، با گذشت اولیای دم مقتول از قصاص رهایی یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم؛ 7 خرداد 92 پسر جوانی به نام فرهاد در سن 25 سالگی، مهدی 21 ساله را در اسلامشهر به قتل رساند و پس از وقوع قتل، تحقیقات درباره جزئیات و دستگیری متهمان آغاز شد.

ابوالفضل، برادر مقتول که در صحنه درگیری حضور داشت در اظهاراتش به مأموران گفت: من با شخصی به نام سهراب اختلاف داشتم، روزی فرهاد که از دوستانم بود، با من تماس گرفت و گفت قصد دارد اختلاف من با سهراب را حل کند؛ روز حادثه فرهاد به بهانه میانجیگری بین من و سهراب با یکی از دوستانش همراهم آمدند، فرهاد اصرار داشت مرا پیش سهراب ببرد و موضوع را حل کند و از من خواست که دنبال برادرم مهدی برویم و مهدی نیز همراه ما شد.

فرهاد ما را به حوالی اسلامشهر برد و پشت یک گلخانه توقف کردیم، من از او پرسیدم سهراب کجاست که ناگهان با قمه‌ای به من و برادرم حمله و چند ضربه به شکمم وارد کرد و یک ضربه هم به گردن برادرم زد؛ زمانیکه برادرم زخمی شده و غرق در خون بود، آنها فرار کردند، من نیز برادرم را به بیمارستان رساندم اما متاسفانه فوت کرد.

با به دست آمدن این سرنخ، تلاش برای دستگیری فرهاد و دوستش شهرام که در محل درگیری حضور داشت، آغاز شد و هر دو آنها مدتی بعد دستگیر شدند؛ فرهاد در ابتدای تحقیقات مدعی شد که قصد داشته اختلاف بین سهراب و ابوالفضل را حل کند و در محل درگیری ابوالفضل و برادرش به وی حمله‌ور شده که بعد این اتفاق وی هر دو برادر را با ضربات قمه از پای درآورده است اما در ادامه تحقیقات حرف جدیدی را مطرح کرد و به کارآگاهان گفت: چند روز قبل از درگیری، سهراب نزد من آمد و از من خواست ابوالفضل و برادرش را به دلیل اختلافاتی که با آنها دارد، تنبیه کنم؛ من ابتدا با درخواستش مخالفت کردم اما پس از اصرار وی، این کار را پذیرفتم، سهراب از من خواست به بهانه پایان دادن به اختلافات، ابوالفضل و برادرش را به بیابانهای اطراف اسلامشهر بکشانم و مورد ضرب و جرح قرار دهم همچنین سهراب قمه‌ای در اختیار یکی از دوستانش به نام شهرام قرار داد و شهرام روز درگیری همراه من آمد.

فرهاد افزود: روز وقوع قتل به شدت مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و حال خوبی نداشتم؛ زمانیکه آنها را سوار ماشینم کردم، سهراب به من پیامک زد که نوشته بود آنها را بکشم و گفته بود که هزینه‌ کشتن ابوالفضل و برادرش را او می پردازد، زمان درگیری حالت عادی نداشتم، شهرام قمه را به من داد و گفت از خودم دفاع کنم که این اتفاق افتاد.

شهرام نیز در بازجویی‌ها، حرفهای فرهاد را تائید کرد و گفت سهراب قمه را به او داده و خواسته حین درگیری قمه را به فرهاد بدهد.

پس از اظهارات شهرام و فرهاد، مأموران سهراب را نیز بازداشت کردند و سهراب در بازجویی به اختلاف با ابولفضل اعتراف کرد و گفت: من به فرهاد گفته بودم فقط ابوالفضل را بترساند.

پس از تحقیقات تکمیلی، سه متهم این پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و فرهاد به قصاص محکوم شد؛ سهراب  نیز به جرم معاونت در قتل و شهرام به جرم مشارکت در درگیری محکوم شدند، رأی قصاص فرهاد پس از تائید در شعبه 6 دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

متهم این پرونده چند روز قبل پای چوبه دار حاضر شد و در حالیکه طناب دار به گردنش آویخته بود موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم مقتول شد تا اینکه صبح دیروز مادر مقتول به عنوان تنها اولیای دم مقتول با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از قصاص قاتل فرزندش گذشت و فرهاد از قصاص رهایی یافت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha