وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، عنوان کرد: ماماها به عنوان بازوهای پرتوان اجرای طرح تحول نظام سلامت هستند به گونه‌ای که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه این افراد، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی‌‌شود.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، عنوان کرد: ماماها به عنوان بازوهای پرتوان اجرای طرح تحول نظام سلامت هستند به گونه‌ای که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه این افراد، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی‌‌شود.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از آنا؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیام تبریکی را به مناسبت فرا رسیدن روز ماما منتشر کرد.

در این پیام آمده است: روز جهانی ماما فرصت مناسبی است برای نگاهی دوباره به جایگاه مامایی در نظام سلامت کشور، ارزیابی آنچه تا کنون رخ داده و برنامه ‌ریزی برای پیمودن راهی که پیش رو داریم.

وی در این پیام از ماماها به عنوان بازوهای پرتوان اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو سال گذشته یاد کرده و می‌افزاید: بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه این افراد، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی‌‌شود. شاهد این موفقیت را در کاهش سزارین و میزان مرگ و میر مادر و افزایش آمار زایمان طبیعی و سلامت نوزاد به خوبی می‌‌توان مشاهده کرد.

وی در پیام خود ضمن تبریک تقارن روز جهانی ماما با عید مبعث آورده است: این روز را به تمامی ماماهای سخت کوش و دلسوز کشور تبریک عرض می‌ نمایم و تاکید می کنم تقویت آموزش در این حوزه و تربیت نیروی مامایی کارآمد، توانمند و قادر به انجام خدمات چند پیشه باید در دستور کار قرار گیرد. انجام این مهم در دانشکده ‌ها و بیمارستان ‌های آموزشی و با حضور اساتید مجرب می‌‌تواند سلامت مادر و نوزاد را در دورترین و محروم ترین نقاط کشور تضمین کند.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرده است که پشتیبانی‌های بیمه‌ای از خدمات مامایی نیز از دیگر اقدامات لازم در این عرصه است، که به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده تضمین کننده سلامت مادران و نوزادان خواهد بود.

دکتر هاشمی در پایان با ابراز امیدواری برای پیشرفت مامایی در کشور عنوان کرده است که امیدوارم در سال جاری که با نام بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) شروع شده و خاتمه می ‌یابد، با یاری خداوند منان و تلاش بیش از پیش همکاران ماما، بتوانیم شاهد پیشرفت و توسعه برنامه های مامایی در کشور باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha