معاون نظارت و پشتیبانی نظام پزشکی در خصوص حادثه بیمارستان اراک که پای راست یک بیمار به جای پای چپش عمل جراحی شد و جان باخت، گفت: به دلیل خطاهای رخ داده پزشکی متاسفیم.

معاون نظارت نظام پزشکی: بابت خطاهای پزشکان متاسفیم

سلامت نیوز: معاون نظارت و پشتیبانی نظام پزشکی در خصوص حادثه بیمارستان اراک که پای راست یک بیمار به جای پای چپش عمل جراحی شد و جان باخت، گفت: به دلیل خطاهای رخ داده پزشکی متاسفیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،جهانگیری در خصوص حادثه جراحی اشتباه پای بیمار در بیمارستانی در اراک که منجر به فوت این بیمار شد، اظهار کرد: دو مرجع اصلی مسئول رسیدگی به قصور حادثه اراک هستند که یک مرجع سازمان نظام پزشکی و دیگری پزشکی قانونی هستند و در حال حاضر هم کمیسیون انتظامی سازمان نظام پزشکی اراک با جدیت به این موضوع رسیدگی بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌ها نیز کمیته‌های مرگ و میر و قصور وجود دارد که به ازای هرگونه خطای پزشکی این کمیته‌ها شکل می‌گیرد. لازم به ذکر است؛ اگر قصور یا خطایی اتفاق می‌افتد یا به دلیل بار کاری زیاد یا کمبود تجهیزات است.

جهانگیری تصریح کرد: خطاهای پزشکی اجتناب نا‌پذیر است، اما باید به سمتی برویم که مکانیسم‌های پیشگیری در حوزه اعتبار بخشی و فرایند درمان قوی‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه ما مکلف هستیم که از کنار این مسائل(خطاهای پزشکی) نگذریم، افزود: وزاررت بهداشت، نظام پزشکی و انجمن‌های بیمارستان‌ها مکلف هستند که علت یابی و پیشگیری کنند و در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.

معاون نظارت و پشتیبانی نظام پزشکی در خصوص حادثه بیمارستان چمران اظهار کرد: در خصوص بیمارستان چمران نیز دستور العمل‌های جدی داده شده و دستوراتی در خصوص رنگ کپسول‌ها و شیرهای آن‌ها ابلاغ شد تا از این پس از بروز اتفاقات تاسف بار اینچنینی جلوگیری شود و برای شخص دیگری تکرار نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دلیل خطاهای رخ داده متاسفیم، اما این تاسف تنها ملاک نیست و باید خدماتی ارایه شود که خطاهای پزشکی کاهش پیدا کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha