مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هوا‌شناسی از ورود گرد و غبار از عراق به ایران در روزهای آخر هفته خبر داد.

ورود گرد و غبار از عراق به ایران در روزهای آخر هفته

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هوا‌شناسی از ورود گرد و غبار از عراق به ایران در روزهای آخر هفته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،احد وظیفه  در مورد وضعیت آب وهوا در روزهای آینده گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در غرب و شمال شرق بارش‌های پراکنده، رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه در برخی مناطق غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هوا‌شناسی با اشاره به اینکه روز جمعه با ورود سامانه بارشی روبرو هستیم، افزود: در این روز در غرب، دامنه‌های البرز غربی، رگبار باران، گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده در جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شمال غرب، دامنه‌های البرز شرقی و جنوب شرق کشور خواهیم داشت.

وظیفه اظهار کرد: با تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و به سبب انتقال آن به جنوب غرب و غرب کشور در این مناطق، صبح پنجشنبه غبارآلوده پیش بینی می‌شود، همچنین در روز پنجشنبه در استان‌های تهران، قم، سمنان و مرکزی وزش باد شدیدی گاهی با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: در روز جمعه در جنوبِ شرق کشور وزش باد شدید در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی هوا‌شناسی افزود: تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد را خواهد داشت. فردا تهران نیمه ابری به تدریج ابری، در بعد از ظهر وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده، باد و گرد و خاک را خواهد داشت. برای روز جمعه نیمه ابری تا ابری در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گفته وی کمینه دمای تهران در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب ۱۹، ۱۸ و ۱۸ و بیشینه دما ۳۰، ۳۲ و ۳۰ خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha