چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 182007

خشک شدن تالاب بندلی خان و 11 آبگیر مهم استان تهران

سلامت نیوز:شرایط جوی و کاهش بارندگی ها و همچنین تامین نشدن حق آبه علت اصلی خشک شدن این تالاب ها به شمار می آید.
سید هادی حیدرزاده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه وزارت نیرو هم اکنون تامین آب شرب و کشاروزی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است از اینکه این وزارتخانه حق آبه زیست محیطی این تالاب ها را نادیده می گیرد انتقاد و ابراز امیدواری کرد ؛خشک شدن تالاب بندلی خان و 11 آبگیر مهم استان تهران با اجرای طرح ملی احیای تالاب ها دستگاه های ذیربط تامین حق آبه مورد نیاز تالاب ها را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به بارش های خوب بهار امسال بر لزوم مدیریت منابع آب سطحی تاکید کرد .
حیدرزاده یکی از راه های حفاظت از تالاب ها را تغییر الگوی کشت دانست و افزود: در تغییر الگوی کشت که در طرح ملی احیای تالاب ها در حال مطالعه است این کشاورزان هستند که باید به جای استفاده از کشت های آب بر، از کشت هایی که آب کمتری نیاز دارند استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه گوجه فرنگی و هندوانه از محصولاتی هستند که هم اکنون کشاورزان در تالاب بندلی خان کشت می کنند این محصولات را بسیار آب بر توصیف کرد و گفت : هرچند در طرح ملی احیای تالاب ها به این مهم توجه شده اما برای تغییر الگوی کشت نقش کشاورزان بسیار با اهمیت است.
حیدرزاده ممنوع شدن استفاده از کشت های آب بر را منوط به مصوبه هیئت وزیران دانست و افزود : با این حال در برخی از مناطق استان تهران کشاورزان کشت خود را تا اندازه ای تغییر داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha