چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 182008

بیش از 60 درصد تهرانی ها فعالیت فیزیکی ندارند

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بیش از 60 درصد تهرانی ها و 40 درصد کل کشور فعالیت فیزیکی ندارند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دکتر محمد باقر لاریجانی در بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: باتوجه به بیش از 60 درصد تهرانی ها فعالیت فیزیکی ندارنداینکه الگوی زندگی و فعالیت های جامعه به شکل غلطی تغییر یافته است به نظر می رسد سریعتر باید درباره مشکل اضافه وزن و کم تحرکی راهکاری مناسب یافت.

وی افزود: به این منظور سندی در وزرات بهداشت در قالب یک بسته به منظور بررسی وضع زندگی مردم ایران در حال تدوین و نهایی شدن است.

لاریجانی با بیان اینکه شیوع دیابت در کشور ما نسبت به سایر کشورهای منطقه رشد بیشتری داشته است ادامه داد: ‌سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیش از 25 درصد مرگ و میرهای قبل از 70 سال را می توان با تغییر سبک زندگی و افزایش تحرک پیشگیری کرد به نظر می رسد این موضوع در کشور ما ضرورت دارد که هر چه سریعتر آموزش داده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان افزود: این وزارتخانه در استان های مختلف کشور برنامه هایی در جهت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر همچون دیابت ، فشار خون و چاقی دارد.

وی با بیان اینکه رشته فیزیوتراپی در زمینه پیشگیری از بروز عارضه های اسکلتی و عضلانی می تواند تاثیری مثبت در سلامت جامعه داشته باشد گفت: 20 دپارتمان آموزشی در کشور این رشته را تدریس می کنند و 6 هزار فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور داریم.

لاریجانی افزود:‌ باید به سمتی پیش رویم که این رشته توسعه بیشتری یابد و به عنوان راهکاری برای مقابله با سالمندی جمعیت کشور از آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه با گسترش سالمندی چهره بیماری ها نیز تغییر می کند گفت: ‌این رشته نباید از فناوری های روز دنیا عقب بماند و طرح تحول آموزشی و پزشکی باید به گونه ای طراحی شود که جایگاه این رشته در دانشگاه های کشور ارتقا یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد:‌رتبه ایران در تولید مقالات پزشکی 17 تا 21 در جهان است که مقالات مرتبط با این رشته جایگاه بسیار خوبی در این رتبه بندی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha