معاون وزیر بهداشت گفت: طرح وارنیش فلورایدتراپی برای دانش‌آموزان دبستانی انجام شد و در مجموع ۷ میلیون دانش‌آموز تحت این طرح قرار گرفتند.

فلورایدتراپی برای ۷ میلیون دانش‌آموز دبستانی انجام شد/ فعالیت ۵۰۰ واحد دندانپزشکی سیار در مدارس

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت گفت: طرح وارنیش فلورایدتراپی برای دانش‌آموزان دبستانی انجام شد و در مجموع ۷ میلیون دانش‌آموز تحت این طرح قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 2 تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش داریم، اظهار داشت: اکنون وزارت بهداشت در خصوص 2 تفاهم‌نامه موجود فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی افزود: در زمینه بهداشت دهان و دندان اقدامات موثری انجام شده است و بهداشت دهان و دندان تمام دانش‌آموزان ابتدایی کشور یکبار بررسی شد و پرونده برای آنها تهیه شده است.

سیاری با بیان اینکه طرح وارنیش فلورایدتراپی برای دانش‌آموزان دبستانی انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: وارنیش فلورایدتراپی برای آن دسته از دانش‌آموزانی که والدین آنها رضایت دادند یک نوبت و برای بعضی دو نوبت در 60 هزار مدرسه کشور انجام شد که در مجموع 7 میلیون دانش‌آموز تحت انجام وارنیش فلورایدتراپی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برخی خدمات دندانپزشکی در روستاها رایگان انجام می‌شود، گفت: برای 500 هزار مورد ترمیم انجام دادیم و 450 هزار مورد فیشر سیلندر انجام شد که این خدمات در روستاها رایگان انجام می‌شود؛ 500 واحد دندانپزشکی سیار راه اندازی کردیم که به مدارس رفته و کار معاینه دندان دانش‌آموزان را انجام می‌دهند که اکنون هم ادامه دارد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقداماتی که برای بوفه مدارس انجام می‌شود اشاره و گفت: در سال گذشته با کمک آموزش و پرورش تمام بوفه مدارس را بررسی کردیم که 96 درصد معیارها و استانداردها در این خصوص رعایت شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha