رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: یک سوم بیماران جدید مبتلا به ویروس ایدز از طریق جنسی مبتلا می‌شوند، مهمترین مشکل برای درمان این بیماران نیز کمبود دائمی داروهای آنهاست.

محبوبه حاج عبدالباقی، عضو کمیته مراقبت و درمان ایدز گفت: آنچه ما در بیمارستان و از نزدیک مشاهده می‌کنیم این است که شیوع ایدز در کشور رو به افزایش است و این موضوع در مراکز درمانی مشاهده می‌شود هر چند آمار بیماران را باید مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کند.

وی ادامه داد: مسئله جدیدی که اخیراً با آن مواجه هستیم بیشتر شدن درصد افرادی است که از طریق رابطه جنسی به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند به طوری که می‌توان گفت بیش از یک سوم بیماران جدید از این طریق به این بیماری مبتلا شده‌اند و در میان آنان هم مرد و هم زن وجود دارد.

وی گفت: در میان این گروه از بیماران زنان روسپی و افرادی که از طریق رابطه جنسی ارتزاق می‌کنند، زیاد نیستند و بیشتر مردانی هستند که رابطه جنسی غیر متعارف داشته‌اند و در مواردی همسران این افراد یا همسران معتادان تزریقی نیز جزء مبتلایان هستند.

وی گفت: مشکل مهم دیگر کمبود دائمی دارو برای درمان این بیماران است، حدود 8 قلم از داروهای درمان این بیماری وارداتی است که همواره به فاصله‌های شاید یکماهه با کمبود حداقل یکی از آنها مواجه هستیم، داروهای معتبر اروپایی و آمریکایی را به سختی و گاهی با وساطت سازمان بهداشت جهانی به ما می‌دهند به همین علت معمولاً از داروهای هندی یا کشورهای دیگر استفاده می‌شود. گاهی نیز این داروها زمانی به دست ما می‌رسد که مدت زیادی از تاریخ آن باقی نمانده و مجبوریم به سرعت آنها را مصرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha