یک انجمن پیشگام از متخصصان بالینی اروپا 23 نوامبر (2 آذر) یک "جنبش ضد واکسیناسیون" ‌را متهم کرد که تردید درباره واکسن آنفلوآنزای خوکی را در اروپا رواج می‌دهد.

 این اقدام سلامت عمومی و جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جامعه میکرو‌ب‌شناسی بالینی و بیماری‌های عفونی (ESCMID) گفت در مورد روند کند واکسیناسیون در برخی از کشورهای اروپایی نگران است.

 این گروه پزشکی مستقر در سوئیس در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد به همراه گروه‌های دیگر در مورد فقدان علاقه عمومی در اروپا به واکسیناسیون آنفلوآنزای خوکی نگران است. این گروه می‌گوید این وضعیت هم به علت تردیدهای مردم در مورد این واکسن و  هم به علت اطلاعات غلطی است که بوسیله گروه‌های ضدواکسیناسیون در شماری از کشورها پخش می‌‌شود.

این گروه می‌گوید:‌ "این نگرانی مطرح است که عدم علاقه مردم به واکسیناسیون به طور عمده‌ای تلاش‌ها برای کنترل پاندمی را با مانع روبه‌رو کند و فشار را بر سیستم بهداشتی در سراسر اروپا افزایش دهد."

جوزپه کورناگلیا گفت: "اختلال در کارزار واکسیناسیون در سراسر اروپا به ممکن است به گسترش وسیع‌تر پاندمی بینجامد، و  امکان عوارض جانبی و افزایش امکان جهش ویروس به شکل‌های مهاجم‌تر و/یا مقاوم به دارو  را بالا ببرد."

این انجمن به انتقاداتی اشاره دارد که می‌گویند این واکسن بی‌خطر نیست و تزریق آن ضرورت ندارد.

 این گروه می‌گوید: "این انتقادات پایه علمی ندارد."

این گروه می‌افزاید: "این واکسن درست به همان طریقی عمل می‌کند، واکسن آنفلوآنزای فصلی عمل می‌کند، و همان کارخانه‌ها با استفاده از همان مواد- به جز یک بخش ذره اختصاصی ویروس- ساخته می‌شود."

"بی‌خطر بودن و ایمنی واکسن‌های ویروس پاندمیک در کارآزمایی‌های بالینی بزرگ،‌ تصادفی‌شده آزمایش شده است و در غیر این صورت سازمان پزشکی اروپا (EMEA) این واکسن را تایید نمی‌کرد."

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از 5700 نفر از سراسر دنیا  از ماه آوریل (فروردین)  تا به حال بر اثر این بیماری درگذشته‌اند.

 سازمان پزشکی اروپا روز جمعه اعلام کرد که تا به حال 5 میلیون اروپایی واکسینه شده‌اند.
این سازمان گفت:‌ "تا به حال عوارض جانبی گزارش‌شده عمدتا علائم خفیفی مانند تب، تهوع، سردرد، واکنش‌‌های آلرژی، و واکنش در محل تزریق بوده است که تایید کننده بی‌خطر بودن سه واکسن تایید شده در اروپا است."

در فرانسه، در یک نظرخواهی که در 14 نوامبر انجام شد، تنها 20 درصد بزرگسالان گفتند می‌خواهند واکسینه شوند. 79 درصد گفتند که علاقه‌ای به واکسیناسیون ندارند.

بر اساس گزارش منتشر شده در ژورنال Pulse در انگلیس، از هر دو نفر یک نفر از زدن واکسن اکراه داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha