یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 182188

دبیر انجمن جراحان پلاستیك ایران با بیان اینكه ایران دارای رتبه چهارم جهان در انجام جراحی زیبایی بینی است، افزود: بسیاری از این جراحی ها غیرضروری و نیازی به انجام آنها نیست.

رتبه چهارم ایرانی ها درجراحی بینی

سلامت نیوز: دبیر انجمن جراحان پلاستیك ایران با بیان اینكه ایران دارای رتبه چهارم جهان در انجام جراحی زیبایی بینی است، افزود: بسیاری از این جراحی ها غیرضروری و نیازی به انجام آنها نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دكتر سیدجواد امیری زاد روز شنبه در نشست خبری چهلمین كنگره جامعه جراحان پلاستیك ایران گفت: همچنین ایران از نظر انجام كل اعمال جراحی زیبایی رتبه دهم را در جهان دارا است.


وی این مساله بحث های اقتصادی فراوانی ایجاد كرده و سبب ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه و بروز مشكلات و عوارض جسمی و روانی برای بیماران شده است.
امیری زاد ادامه داد: بسیاری از تبلیغات در این زمینه غیرواقعی هستند به همین دلیل بارها انجمن جراحان پلاستیك اعلام كرده است كه افراد پیش از اقدام به انجام اعمال زیبایی و ترمیمی در مورد انتخاب پزشك خود دقت كنند و تحقیقات لازم انجام دهند.


وی همچنین به تبلیغات فریبنده ماهواره ها در موارد مختلف اشاره كرد و گفت: مواردی مانند خوردن یك قرص و لاغر شدن و یا برطرف شدن تمام چین و چروك صورت با استفاده از یك پماد خاص، دروغ است و لازم است رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای افزایش آگاهی مردم در این زمینه تلاش كنند.


امیری زاد با یادآوری اینكه نیازی به انجام بسیاری از اعمال زیبایی نیست، افزود: 90 درصد شكایات مربوط به جراحی های زیبایی مربوط به غیر جراحان پلاستیك است، بنابراین باید متقاضیان انجام اینگونه اعمال دقت لازم را در انتخاب پزشك مربوطه داشته باشند.


دكتر رضا وقردوست دبیر كنگره جامعه جراحان پلاستیك ایران نیز در مورد برگزاری این كنگره گفت: این كنگره از 20 تا 24 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از متخصصان داخلی و تعدادی از متخصصان خارجی در مركز همایش های رازی برگزار می شود.


وی ارایه تازه ترین روش های جراحی و تبادل دانش بین متخصصان را از اهداف این كنگره برشمرد و افزود: بازسازی شكستگی ها، جراحی ترمیمی بینی، جراحی برای درمان قطع تاندون ها و بازسازی فك و صورت ازجمله مباحث مورد بحث در این كنگره است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha