یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 182206

حدود 40 اصله درخت چنار و زبان گنجشک در خیابان احمدپور محله اوین – درکه از سوی شهرداری منطقه یک به بهانه تعریض خیابان قطع شده و این اقدام موجب اعتراض شدید ساکنان این خیابان شده است.

سلامت نیوز: حدود 40 اصله درخت چنار و زبان گنجشک در خیابان احمدپور محله اوین – درکه از سوی شهرداری منطقه یک به بهانه تعریض خیابان قطع شده و این اقدام موجب اعتراض شدید ساکنان این خیابان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا،قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر، قطع 200 اصله درخت در پارک ارم، قطع شبانه درختان در پارک دروس، قطع 110 اصله درخت در محله اوین طی دو سال گذشته به کابوسی تکراری برای پایتخت نشینان تبدیل شده که مسئولان نسبت به آن بی توجه هستند و شهرداری به بهانه های مختلف اقدام به قطع درختان می کند و مسئولان مدیریت شهری در برابر اعتراض ها بی توجه هستند و در مواردی حتی موضوع را نیز به طور کامل انکار می کنند.

اما گویا موضوع قطع درختان چندان اهمتی برای مدیریت شهری ندارد زیرا بارها مسئولان محیط زیست، شورای شهر و حتی دادستان تهران نیز نسبت به این موضوع هشدارهایی داده اند به طوری که اواخر اسفندماه سال 94 دولت آبادی دادستان تهران اعلام کرده بود: طی چند سال اخیر قریب به شش هزار اصله درخت در خیابان ولیعصر از بین رفته است.

حال اینکه شهرداری در جدیدترین اقدام خود برای قطع درختان و به بهانه تعریض خیابان و پیاده راه سازی نسبت به قطع درختان در یکی از محلات شمال تهران اقدام کرده و جمعی از ساکنان خیابان احمدپور محله اوین- درکه نسبت به قطع شدن حدود 30 تا 40 اصله درخت چنار و زبان گنجشک در این خیابان معترض هستند و اعتراض خود را به شهرداری منطقه اعلام کرده و خواهان جلوگیری از قطع سایر درختان در این خیابان هستند.

یکی از ساکنان این خیابان به پانا گفت: شهرداری  در اواخر سال گذشته درختان خیابان احمدپور را برای تعریض این خیابان قطع کرده و پس از آن خیابان را آسفالت کرده است. ما ساکنان نیز بارها علاوه بر شهرداری منطقه اعتراض خود را از طریق سامانه 137 اعلام کردیم اما نتیجه ای دریافت نکردیم.

به گفته این شهروند؛همزمان با قطع درختان نامه ای خطاب به قالیباف شهردار تهران هم نوشته ایم که تاکنون پاسخی دریافت نگرده ایم.

او افزود: هم اکنون نیز برای رسیدگی به این موضوع به فرمانداری شمیرانات نامه زدیم و منتظر هستیم تا پاسخ نامه را دریافت کنیم و خواهان جلوگیری از قطع درختان محله هستیم.

محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در این باره گفت: یک تیم کارشناسی برای پیگیری این موضوع به محل اعزام شده است و گزارش این بررسی امروز به دست بنده می رسد .



نامه اعتراض آمیز ساکنان خیابان احمدپور به فرمانداری و شهرداری

 






هرچند موضوع اصرار و انکار قطع درختان از سوی شورای شهر و شهرداری موضوع جدیدی نیست اما آنچه که به عنوان مطالبه به حق مردم تلقی می شود، حفظ و نگهداشت باغات و فضای سبز در تهران است که متولی نداشته و تنها منافع اقتصادی مالکان باغ ها و برخی افراد در نابودی آن ها اثرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha