وقتی کلیپ تأثیر امواج بر ناباروری نسل آینده در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود، صرفاً به ایجاد نگرانی برای مردم منجر می‌شود. بخصوص که تأکید بر آثار مخرب وای فای، نگرانی خانواده ها را دو چندان می‌کند، اما به این موضوع اشاره ندارد که حتی اگر وای فای خانه خودمان را خاموش کنیم ، نمی توانیم از ورود سایر امواج موجود در محیط بکاهیم.

زندگی در میان امواج!

سلامت نیوز: وقتی کلیپ تأثیر امواج بر ناباروری نسل آینده در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود، صرفاً به ایجاد نگرانی برای مردم منجر می‌شود. بخصوص که تأکید بر آثار مخرب وای فای، نگرانی خانواده ها را دو چندان می‌کند، اما به این موضوع اشاره ندارد که حتی اگر وای فای خانه خودمان را خاموش کنیم ، نمی توانیم از ورود سایر امواج موجود در محیط بکاهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین،کارشناس پیشگیری از بیماری‌های ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر محرک‌های محیطیِ آسیب زا به عنوان عوامل مؤثر در سقط‌های مکرر بانوان مشهدی، بر تأثیر نامطلوب و حتمیِ امواج موبایل، آنتن‌های بی تی اس و دکل های برق فشار قوی اشاره می‌کند.


به گفته دکتر نرگس ژیان در بررسی انجام شده توسط یک تیم پژوهشی در خصوص سقط های مکرر بانوان مشهدی که خود و همسرشان سابقه مشکل ژنتیکی نداشتند، به تأثیرعوامل محیطی بر سقط های مکرر پرداخته شده است.


او با اشاره به آمار رو به افزایش سقط های مکرر در خراسان رضوی اظهار می‌دارد: در زندگی جدید امروزی مصرف مواد غذایی شیمیایی و صنعتی اجتناب ناپذیر است، ولی می‌توان آسیب های ناشی از آن را با احتیاط های لازم به حداقل رساند.


طبق اظهارات وی موضوعات مربوط به تأثیر امواج، سموم شیمیایی، فست فودها، اضطراب ها و انواع تابش های محیطی در بروز سرطان و بیماری های ژنتیک، چنان گسترده است که در مورد هر یک از آن‌ها باید با دقت و وسواس، اظهار نظر کرد. با این حال رعایت اصول تغذیه صحیح، پرهیز از اضطراب و استرس های غیر ضروری، رعایت بهداشت و دوری از امواج تا حد ممکن، پرهیز از تناول میوه ها و سبزیجاتی که مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و داشتن تحرک فیزیکی تا حدودی از ابتلا به بیماری‌های ژنتیک و مادرزادی می‌کاهد.


این کارشناس پیشگیری از بیماری‌های ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی همچنین به بانوان در خصوص خودداری از استفاده از اقلام آرایشی قاچاق هشدار می‌دهد.
دکتر نرگس ژیان در این خصوص می‌گوید: بانوان باید بدون اطمینان از سلامت مواد آرایشی که هر روز به مقدار زیاد برای پوست صورت و بدن و موها استفاده می‌کنند، جداً از مصرف آن‌ها خودداری کنند و توجه داشته باشند، تنوع اقلام قاچاق آرایشی موجود در بازار از لحاظ سلامت در ابهام است.


او خاطر نشان می‌کند: وقتی موبایل‌هایمان را حتی لحظه ای از خودمان دور نمی کنیم و اغلب کنار تختخوابمان شارژ می‌کنیم، زمانی‌ که سبزیجات و میوه ها را بدون اطمینان ازسلامت سم و کود به کار رفته برای آن‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم یا وقتی با خیال راحت در میان امواجی از تابش‌های مضر زندگی می‌کنیم، باید آگاه باشیم که ممکن است تأثیرات منفی و احیاناً بیماری زایی در ما یا فرزندانمان ایجاد کند که ما ازآن بی خبریم.


گروه جنین شناسی، پژوهشکده بیوتکنولوژی تولیدمثل، پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی نیز در خصوص عوامل محیطی مؤثر بر ناباروری به انواع گوناگون عوامل خطرساز محیطی اشاره دارد که اجتناب از آن‌ها در جامعه ای چون جامعه ما بسادگی ممکن نیست؛ عواملی همچون ترکیبات زیانبار، نظیر سرب، استفاده از آب شرب آلوده به مواد مضر شناخته شده و ناشناخته حاصل از صنایع گوناگون نظیر ترکیبات آرسنیک، کروم، بنزن و غیره، آب و خاک کشاورزی آلوده به سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی و به تبع آن، محصولات زراعی آلوده، استفاده از هورمون‌ها و داروهای گوناگون در صنعت پرورش دام و طیور و وجود بقایای آن‌ها در محصولات لبنی و گوشتی، نظیر هورمون‌های استروییدی دفع شده در شیر، افزایش استفاده از مواد سنتتیک و نگهدارنده ها در صنایع غذایی، در کنار عادات تغذیه ای و رژیم‌های غذایی نامناسب و کمبود آنتی اکسیدان‌ها و عناصری نظیر روی، سلنیم و مس در رژیم غذایی روزانه.


معاون پژوهشی پژوهشگاه ابن سینا نیز با اشاره به تأثیر امواج الكترومغناطیس بر DNA یادآور می‌شود: افزایش ارتعاشات الكترومغناطیسی بر كیفیت اسپرم و تخمك مؤثر بوده و چنانچه فرد در میدان‌های الكترو مغناطیس قرار گیرد، مورد آسیب DNA و ناباروری واقع می‌شود.


اما واقعیت این است که ما در اقیانوسی از انرژی‌ها زندگی می‌كنیم. در واقع طبیعت ماده و انرژی است كه این دو به هم تبدیل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha