یک متخصص کلیه، طی یک عمل جراحی ۶۰ عدد سنگ را از یک کلیه جوان ۲۴ ساله هرمزگانی با جراحی بسته خارج کرد.

خروج ۶۰ عدد سنگ از کلیه یک جوان هرمزگانی

سلامت نیوز:یک متخصص کلیه، طی یک عمل جراحی ۶۰ عدد سنگ را از یک کلیه جوان ۲۴ ساله هرمزگانی با جراحی بسته خارج کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا،دکتر شهرام رزمجو، به افزایش بیماری سنگ کلیه در مردم استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: سنگ کلیه بیشتر بزرگسالان بالای ۳۰ سال از هر دو جنس مرد و زن را مبتلا می‌سازد ولی در مردان شایع‌تر است؛ اما این بیماری در استان هرمزگان بیشتر بوده زیرا این استان با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است.

 این متخصص کلیه ادامه داد: در شهر بندرعباس نیز بیماری کلیه بسیار شایع است زیرا آب این شهر از سد میناب تأمین می‌شود و کم‌ آبی هر ساله موجب افزایش املاح در آب شده، لذا سنگ کلیه یکی از عوارض آن است.

 وی به عمل جراحی سنگ کلیه که چندی پیش در استان هرمزگان انجام داده است اشاره کرد و گفت: بیمار آقای ۲۴ ساله‌ای به علت نارسایی خفیف کلیوی بستری شد و در بررسی‌ها علت نارسایی سن‌گهای مزمن کلیوی تشخیص داده شد.

 خروج ۶۰ عدد سنگ از یک کلیه

رزمجو، افزود: این بیمار تحت عمل جراحی بسته قرار گرفت و حدود ۶۰ عدد سنگ ادراری تنها از یک کلیه بیمار خارج شد؛ علت اصلی نارسایی کلیه، سنگ‌های ادراری مزمن و عفونت ناشی از آن بود که با این عمل جراحی، کلیه بیمار از نارسایی کامل نجات داده شد.

این عضو بسیج جامعه پزشکی، خاطرنشان کرد: در روش جراحی بسته، امکان پاک شدن کلیه‌ها از سنگ به نسبت روش باز بسیار بیشتر است، چرا که در این روش در حین عمل با فلوروسکوپی امکان پیدا کردن محل تمام سنگ‌ها وجود دارد.

وی، در پایان از همکاری دکتر بابک احدی، متخصص اورولوژی نیز تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha