توضیح علی مطهری درباره «ازدواج موقت جوانان»

۱۳۸۸/۰۹/۰۵ - ۱۱:۳۵ - کد خبر: 18225
توضیح علی مطهری درباره «ازدواج موقت جوانان»
در پی انتشار خبری در رسانه ها درباره اظهارات دكتر علي مطهري درباره ازدواج موقت جوانان، با توجه به سوبرداشت هایی که در رابطه با این موضوع شد، وی توضیحاتی را دراین باره ارسال کرده است.

در توضیحات ارسالی ایشان آمده است:

چند روز پیش خبرنگار روزنامه خبر مصاحبه ای با اینجانب انجام داد درباره مطالبی که این بنده در یک برنامه تلویزیونی در تحلیل یک حادثه جنایی در خصوص روابط دختران و پسران جوان مطرح کرده بودم . مطالب من در روزنامه خبر كه بعداً برخي پايگاه هاي اطلاع رساني نيز در خروجي خود قرار دادند به طور دقیق و کامل منعکس نشد بلكه نارسا و مغشوش منعكس گرديد. لذا لازم است به اختصار توضیح بدهم .

آنچه من گفته بودم این بود که ما به هر حال در این مسئله باید به روش اسلامی عمل کنیم نه روش غربی . روش اسلامی مبتنی بر دو اصل است : 1. عدم تحریک جنسی جامعه 2. ارضاء غریزه جنسی در حد طبیعی و تنها در کادر خانواده ، و روش غربی نیز مبتنی بر دو اصل است : 1. آزادی تحریک جنسی جامعه 2. آزادی ارضاء غریزه در سطح جامعه و بیرون از کادر خانواده .

در آنجا گفتم که یک نوجوان و جوان در جامعه امروز ما ، به دلیل آنکه در سنینی است که بیشترین فشار جنسی بر او وارد می شود در درجه اول باید آن اصل اول یعنی عدم تحریک غريزه و مدیریت آن را از راه ورزش ، رژیم غذایی و کار و فعالیت و اشتغال ذهن به امور علمی و هنری و غیره و منصرف كردن آن از امور جنسي عملی سازد . در این صورت مشکل اکثر جوانان اندک خواهد بود. باقی می ماند تعداد کمی از آنها که به رغم آن اقدامات باز هم فشار غریزه جنسی آنها را آزار می دهد . این دسته از جوانان در درجه اول باید به فکر ازدواج دائم باشند والبته جامعه هم باید ازدواج را از حالت هیولا و گرفتار در آداب و رسوم دست و پا گیر خود ساخته و غیر اسلامی بیرون آورد . اگر ازدواج دائم هم برایشان مقدور نیست و به گناه می افتند به فکر ازدواج موقت باشند . البته در ازدواج موقت با دختر باکره طبق نظر برخی از مراجع تقلید موافقت ولی دختر شرط است .

در ادامه توضحات ایشان آمده است، سخن من این بود : آنهایی که به هر حال این روابط را برقرار می کنند و پدر و مادر آنها نیز آگاهند ، چه بهتر که این کار خود را در قالب اسلامی قرار دهند تا احساس گناه نکنند و وجدان دینی آنها آسیب نبیند . به هر حال ما در اسلام محروميت جنسي كه موجب پديد آمدن عقده هاي روحي و رواني در افراد مي شود و اين عقده ها به روان نا خودآگاه آنها مي رود و گاه به صورت يك جنايت ظاهر مي شود نداريم و اسلام راه را مشخص كرده است اما ما معجوني از اسلام و روش غربي ساخته ايم كه از طرفي محاسن اسلام را ندارد و از طرف ديگر معايب روش غربي را دارد . ما اكنون مصداق شعر حافظ هستيم كه :

يك دست به مصحفيم و يك دست به جام گه نزد حلاليم و گهي نزد حرام

نخبگان و خصوصاً رهبران ديني بايد روش درست را به مردم معرفي كنند و راضي به رواج گناه كه بركت را از جامعه مي گيرد نباشند .
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
نظرات
درخ شان
حیف که جوانی ام به گناه تنهایی گذشت . اگر با واژه الاهی متعه و ازدواج موقت در دوران جوانیم آشنا میبودم پولامو جمع میکردم و با اجازه پدرش ازدواج موقت میکردم و هر هفته به جای گناه کبیره استمنا در کنار همسرم لذت حلال میبوردم . همه این مشکلات که در جامعه به وجود میاد یه سر نخ با این موضوع داره چون مردم از جوان اب ندیده و ازدواج نکرده شخصیت والای انسانی و دینی میخوان که بی شخصیت و متجاوز در میاد چون خیلیامون داریم سطحی به دین الاهیمون عمل میکنیم . به داد جوانان برسید . اگه مخواهید جامعه قوی وسبز شود .
درخشان
سلام . من هم وقتی مضرات خود ارضایی برام مجسم شد تصمیم به ترک گرفتم و حالا بیش از چهار ساله که کاهش دادم و تعداد دفعاتم و قتی مطلبی در مورد گناه بودن این عمل خاندم خیلی کم شد و میتونم سی یا چهل روز پاک باشم ولی بعدش چی . همه اینها به خاطر دانش کم و نداشتن کار و پوله .
وگرنه وقتی ثواب متعه در درس دانش آموزان آموزش داده بشه و بزرگتر ها مشغول متعه کردن جوانان باشند هیچ مشگل جنسی بوجود نخواهد آمد . چرا باید یک جوان که چنین غریضه قوی دارد این طوری به او بی اعتنایی بشه چنین تحت تحریم جدا باشه تا در تنهایی و بی کسی مغلوب هوای نوسانی و نیاز جنسی اورا به دام گناه مسلم وا دار کند وگرنه او میتوانست با متعه به بهترین شکل به این نیاز پاسخ دهد و از دام مهلک گناه بگریزد . حیف که جوانی ها مون به این گناه گذشت و در درس مدارس متعه نبود . حیففف .
0.66085s, 20q