یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 182252

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک نسبت به خرید لنز و عینک‌های غیر استاندارد و بدون مجوز هشدار داد و اعلام کرد: فروش عینک طبی در مراکز درمانی و چشم‌پزشکی‌ها غیرقانونی است.

هشدار نسبت به خرید لنز و عینک‌های غیر استاندارد

سلامت نیوز:رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک نسبت به خرید لنز و عینک‌های غیر استاندارد و بدون مجوز هشدار داد و اعلام کرد: فروش عینک طبی در مراکز درمانی و چشم‌پزشکی‌ها غیرقانونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حمید ثابت‌قدم اظهار کرد: مواردی را شاهد بودیم که مردم از واحدهای بدون مجوز لنزهای طبی خریداری کردند که این لنزها غیراستاندارد بوده و به چشم مصرف‌کنندگان آسیب زده است.

وی همچنین بر ضرورت خرید عینک های طبی و آفتابی از واحدهای دارای مجوز تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در زمینه تولید و عرضه عینک‌های آفتابی، کشور ایتالیا و در عینک های طبی کشور آلمان پیشرو هستند و واردات نیز بیشتر از این کشورها صورت می‌گیرد.

ثابت قدم با بیان اینکه تولیدات کشور ما حدود پنج درصد از نیاز کشور را در زمینه عینک طبی پاسخگو است، گفت: بیشتر واردات در این زمینه از کشورهایی مثل ایتالیا، چین، ترکیه و آلمان صورت می گیرد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در بخشی از سخنان خود از فروش عینک طبی در چشم پزشکی‌ها، مراکز یا کلینیک های درمانی انتقاد کرد و آن را غیرقانونی دانست.

ثابت قدم تاکید کرد:‌ سازمان ها و مراکز مربوطه از جمله وزارت بهداشت و دیگر زیرمجموعه های آن باید با این موضوع برخورد کنند.

وی همچنین بر ضرورت کاهش تعرفه گمرکی واردات عینک تاکید و اظهار کرد: این تعرفه باید به چهار درصد کاهش یابد، چون بالا بودن تعرفه واردات، افزایش سهم قاچاق را به دنبال دارد که در حال حاضر تعرفه واردات عینک‌های آفتابی 20 درصد و عینک‌های طبی هفت درصد است.

ثابت قدم خاطر نشان کرد: مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و اعتراض می توانند با تلفن‌های اتحادیه به شماره های 66704540 و 66705282 تماس بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha