عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس هرگونه ادعایی مبنی بر عادلانه بودن دریافت زیر میزی از سوی جامعه پزشکی را ناسف آور خواند و گفت: با بازنگری صورت گرفته در کتاب تعرفه ها دریافتی پزشکان به میزان قابل قبولی رسیده است.

۸۰ درصد بار حوزه سلامت بر دوش پزشکان داخلی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس هرگونه ادعایی مبنی بر عادلانه بودن دریافت زیر میزی از سوی جامعه پزشکی را ناسف آور خواند و گفت: با بازنگری صورت گرفته در کتاب تعرفه ها دریافتی پزشکان به میزان قابل قبولی رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری  در واکنش به اظهارات نایب رئیس انجمن جراحان ایران مبنی بر اینکه به دلیل عادلانه نبودن تعرفه‌های درمانی، رومیزی و زیر میزی حق پزشک است، گفت: طرح چنین اظهاراتی از سوی برخی پزشکان تاسف‌ آور است زیرا درسال 94 کتاب تعرفه گذاری نسبی خدمات سلامت بازنگری شد بنابراین طرح چنین مسائلی ازسوی برخی پزشکان قابل قبول نیست؛ هرچند که درخصوص برخی رشته های پزشکی مانند اطفال و داخلی تناسب در تعرفه ها وجود ندارد.

نماینده مردم سردشت وپیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه میزان تعرفه‌ها در برخی رشته‌های پزشکی مانند بخش عمومی، کودکان و داخلی متناسب نیست، افزود: 80 درصد بار سلامت بر دوش پزشکان عمومی و داخلی است اما متاسفانه میزان تعرفه‌ها برای این پزشکان تغییر چندانی نداشته است؛ هرچند که جامعه پزشکی هم باید به شرایط اقتصادی مردم توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی پزشکان با اقشار مختلف مردم در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: پدیده شوم زیرمیزی جامعه پزشکی را آلوده کرده، واقعیت آن است که مهم ترین مشکل امروز حوزه سلامت تعیین تعرفه‌ها و دستمزدهای پزشکان نیست بلکه عدم پرداخت بدهی بیمه ها به بخش سلامت به مدت 9 تا 10 ماه است؛ بنابراین تنها موضوع قابل نقد درحال حاضر عدم پرداخت بدهی بیمه ها به مراکز درمانی است.

خضری با بیان اینکه بازنگری در کتاب تعرفه‌گذاری نسبی خدمات سلامت  بیشتر به نفع بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی است، گفت: متاسفانه بیشترین فشار به پزشکان مناطق محروم، پزشکان خانواده و متخصصان اطفال تحمیل می شود که در مناطق دورافتاده خدمت رسانی می‌کنند، اما به مدت 9 ماه باید منتظر دریافت پول و تامین منابع مالی باشند؛ بنابراین مرفهان بی درد حامی دریافت زیرمیزی اطلاع نداشته و نمی دانند که 80 درصد بار حوزه سلامت بر دوش پزشکان عمومی و داخلی است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه درطرح تحول سلامت کم‌ترین بهره را پرستاران، بهیاران و پیراپزشکان بردند، تصریح کرد: چرا باید 80 درصد بار سلامت بر دوش این گروه باشد که کمترین توجه به آنها می شود؛ حامیان رومیزی و زیرمیزی بهتر است که از پزشکان عمومی و داخلی حمایت کنند که در مناطق دورافتاده باید ماه ها منتظر دریافت منابع مالی باشند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه بیشترین گلایه درخصوص تعرفه‌ها از سوی کسانی مطرح می‌شود که بیشترین ثروت را در طول چندین سال گذشته اندوخته اند و متاسفانه جامعه پزشکی را دچار مشکل کردند.

 نایب رئیس جامعه جراحان کشور گفت: تا زمانی که تعرفه‌ها ناعادلانه باشد، زیرمیزی حق پزشکان است. کاظم عباسیون، در اظهاراتی با انتقاد از میزان تعرفه‌ها، افزود: وقتی تعرفه‌های درمانی عادلانه نیستند، پس هرچه پزشک می‌گیرد، حقش است. حال رو میزی باشد یا زیرمیزی.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha