مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 15 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در فروردین ماه امسال بین بیمارستان‌های و مراکز درمانی مازندران توزیع شده است.

15 هزار واحد خون در یک ماهه اخیر بین مراکز درمانی مازندران توزیع شده است

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 15 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در فروردین ماه امسال بین بیمارستان‌های و مراکز درمانی مازندران توزیع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،اسماعیل پوریانی اظهار کرد: در فروردین ماه امسال 13 هزار و 713 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 11 هزار و 887 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی خون‌گیری در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از میان اهداکنندگان در یک ماهه اخیر 7 هزار و 18 نفر اهداکننده مستمر، یک‌هزار و 817 نفر بار اولی و بقیه باسابقه بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه در فروردین ماه امسال شاهد حضور خوب بانوان در پایگاه‌های انتقال خون بودیم، اضافه کرد: در یک ماهه اخیر 325 نفر از بانوان اهداکننده خون بودند.

پوریانی با بیان اینکه در این مدت کمبود گروه خونی را شاهد نبودیم و در سریع‌ترین زمان خون‌رسانی مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران انجام شده است، ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال 15 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین بیمارستان‌های و مراکز درمانی مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران درباره خدمات به بیماران تالاسمی استان، گفت: با خدمات انتقال خون مازندران بیماران تالاسمی دهه‌های پنج و شش زندگی خود را سپری می‌کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این خدمات نوین و به‌‌روزتری به بیماران خاص به‌ویژه تالاسمی ارائه دهیم تا شاهد طول عمر بیشتر این بیماران باشیم.

پوریانی در پایان از مردم نوع‌دوست مازندران تقدیر کرد و گفت: مردم اهدای خون را زمان خاصی موکول نکنند و همواره به‌صورت مستمر و پررنگ در پایگاه‌های انتقال خون حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha