چین اعلام کرد هشت نفر مبتلا به اشکال جهش‌یافته ویروس آنفلوآنزای خوکی را شناسایی کرده است.

 به گزارش آسوشیتدپرس مقامات بهداشتی چین روز چهارشنبه 25 نوامبر (4 آذر) ضمن اعلام این خبر گفتند که با این وجود داروها و واکسن‌ها هنوز بر این ویروس‌های جهش‌یافته موثرند.

شو یلونگ، رئیس مرکز ملی آنفلوآنزای چین، به خبرگزارس رسمی شین‌هوا گفت این ویروس جهش‌یافته در چین در موارد "پراکنده"‌ای در سرزمین اصلی این کشور شناسایی شده است،‌اما به داروها مقاوم نیست و بوسیله واکسن‌ها قابل‌ پیشگیری نیست.

این گزارش جزئیات بیشتری از جمله زمان شناسایی این موارد یا ارتباط آنها به هر مرگ ناشی از بیماری را ذکر نمی‌کند.

 روز جمعه، ‌سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دو مورد مرگ و یک مورد شدید بیماری ناشی از گونه‌ جهش‌یافته ای از ویروس آنفلوآنزای خوکی در نروژ را دنبال می‌کند. پیش از آن موسسه بهداشت ملی نروژ گزارش کرده بود که این ویروس جهش‌یافته احتمالا ممکن است با بیماری‌ شدیدتری همراه باشد، زیرا نسبت به ویروس‌های دیگر در بافت‌های عمقی‌تر در ریه‌ها جایگزین می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت همین ویروس‌ جهش‌یافته در موارد دیگر بیماری، چه مرگبار و چه خفیف، از جمله در برزیل، ژاپن، مکزیک، اوکراین و آمریکا گزارش شده است.

ویوین تان سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در پکن گفت از بروز سه مورد از ابتلا به این ویروس جهش‌یافته در چین در ماه‌های ژوئن و ژوئیه آگاه هستیم که شبیه مواردی بوده‌اند که در نروژ مورد بررسی قرار گرفتند.

تان گفت: "ما نگران‌‌ هستیم، اما می‌دانیم که ویروس‌های آنفلوآنزا، از جمله ویروس آنفلوآنزای A/H1N1 به طور نسبی ناپایدار هستند و به راحتی تغییر پیدا می‌کنند به خصوص هنگامی که تعداد بیشتری از افراد را مبتلا کرده باشند. برخی از این جهش‌ها اثرات چندانی بر چگونگی کارکرد ویروس ندارند،‌در حالیکه جهش‌های دیگر ممکن است تغییرات مهمی ایجاد کنند که تاثیرات مهمی بر بهداشت عمومی داشته باشند."

 وزارت بهداشت چین چهارشنبه اعلام کرد 51 مورد مرگ و میر آنفلوآنزای خوکی در هفته گذشته در این کشور رخ داده و شمار کلی تلفات بیماری را در این کشور به 104 نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha