سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما گوش شنوا برای نقد داریم و ادعا نکرد‌ه‌ایم که کارهایمان کامل است، گفت: برخی ادعا دارند که هزینه کردن در بخش سلامت پول ریختن در چاه است.

برخی ادعا دارند که هزینه کردن در طرح تحول پول ریختن به چاه است/ گوش شنوا برای نقد داریم

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما گوش شنوا برای نقد داریم و ادعا نکرد‌ه‌ایم که کارهایمان کامل است، گفت: برخی ادعا دارند که هزینه کردن در بخش سلامت پول ریختن در چاه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج حریرچی در نشست خبری که به منظور دومین سالگرد اجرای طرح تحول برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای طرح تحول قسمت اعظم فعالیت‌های ما تحت پوشش قرار گرفت ولی نهادینه شدن این طرح و گسترش آن به سطوح بالاتر از اهداف ما بوده که امیدواریم محقق شود.

وی افزود: اجرایی شدن بسته‌های جدید در طرح تحول با توجه به کاهش قیمت نفت به یک چهارم و طولانی شدن تحریم‌های ناجوانمردانه انجام نگرفت و مجبور شدیم در این مسئله دست به عصا پیش‌رویم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: برخی از دوستان اظهارات متعددی داشته که  هزینه کردن در حوزه سلامت در واقع پول ریختن در یک چاه بوده و راه به جایی نمی‌رود این موضوع در نظر برخی از سیاست‌مداران رده میانی تغییر ایجاد کرد و ما در این زمینه از دوستان ضربه خوردیم.

حریرچی در مورد اینکه چقدر نقدهای وارد شده به خود را واقعی می‌دانید، گفت: ما گوش شنوا برای نقد داریم ولی ادعا نکردیم کارمان کامل است برنامه طرح تحول سلامت 10 سال زمان می‌برد که به صورت جامع اجرا شود و ما اهداف‌مان را زمان‌بندی کردیم.

وی گفت: اکنون بخش‌های دیگر این طرح را در زمان‌های خاص به پیش‌ می‌ببریم ولی با این حال برخی از دوستان فرمایشاتی دارند و هر کاری که انجام بدهیم گلایه می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: من واقعاً نمی‌توانم با این افراد مذاکره کنم چرا که حرف‌های آنها غیر منطقی بوده مثلاً ادعا می‌کنند که با زبان کره‌ای یا تایوانی علیه شما به سازمان بهداشت جهانی شکایت می‌کنیم ما قسمت عمده وقت‌مان را اختصاص به کارهای‌مان داده و وقت پاسخ به هر مطلبی را نداریم.

حریرچی در پایان گفت: منابع ما رشد خوبی نداشت و بیمه‌ها که می‌توانستند نقش مؤثری داشته باشند برنامه‌های مربوط به آنها کاملاً حاصل نشد و این در حالی بود که وزیر بهداشت از آن به عنوان پاشنه آشیل طرح تحول نام برد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha