طرح داوطلبی سلامت یار با هدف همراهی آن دسته از بیمارانی که بیمارستان ها تنها هستند، امروز به طور رسمی با حضور وزیر بهداشت رونمایی می شود.

حلقه مفقوده طرح تحول سلامت تکمیل می شود

سلامت نیوز: طرح داوطلبی سلامت یار با هدف همراهی آن دسته از بیمارانی که بیمارستان ها تنها هستند، امروز به طور رسمی با حضور وزیر بهداشت رونمایی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طرح داوطلبی سلامت یار که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، آن را طراحی و تهیه کرده اند، به عنوان حلقه مفقوده طرح تحول سلامت تلقی می شود.

بر اساس این طرح، قرار است افراد آموزش دیده سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، با حضور در بیمارستان های وزارت بهداشت، نسبت به همراهی آن دسته از بیماران بستری که همراه ندارند و تنها هستند، کارهای حمایتی انجام دهند.

وحید رحمتی رئیس ستاد برگزاری هفته هلال، با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی رسمی از طرح داوطلبی سلامت یار، گفت: این طرح بعد از ظهر دوشنبه با حضور وزیر بهداشت و مسئولان جمعیت هلال احمر، به طور رسمی در بیمارستان حضرت رسول(ص) رونمایی می شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه سلامت یاران افراد آموزش دیده ای هستند که قرار نیست کار پرستاری انجام دهند، افزود: این افراد فقط بر اساس درخواست بیمارانی که تنها هستند، کارهای حمایتی از آنها انجام می دهند.

رحمتی از طرح سلامت یار به عنوان حلقه مفقوده طرح تحول سلامت نام برد و گفت: وزیر بهداشت بارها در صحبت های خود، از خلاء چنین طرحی در بیمارستان ها گفته است و به نظر می رسد که این طرح می تواند حلقه مفقوده طرح تحول سلامت را تکمیل کند.

صحبت با بیماران، خواندن كتاب، روزنامه و... برای بیمار، كمک به تغذیه و آشامیدن به بیماران مجاز با محدودیت حركتی اندام فوقانی( مانند بیماران ارتوپدی)، كمک به بیمار در مصرف داروی خوراكی (در اختیار گذاردن آب برای بیمار)، حمایت روحی بیماران و همراهان، كمک به بیماران به منظور انجام فرایض دینی از جمله خدماتی است که از سوی سلامت یاران به بیماران بستری در بیمارستان های دولتی ارائه می‌شود.

به گفته رحمتی، طرح داوطلبی سلامت در ابتدا به صورت آزمایشی در ۱۱ بیمارستان وزارت بهداشت در استان های تهران (سه بیمارستان)، فارس، اصفهان، گلستان، آذربایجان شرقی، البرز، خراسان رضوی و خوزستان اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha