رئیس سازمان انتقال خون هرگونه واردات خون انسان و حیوان به کشور را تکذیب کرد.

توضیحات رئیس سازمان انتقال خون در خصوص واردات از آمریکا/ هیچ خونی وارد کشور نشده است

سلامت نیوز: رئیس سازمان انتقال خون هرگونه واردات خون انسان و حیوان به کشور را تکذیب کرد.

به گزارش سلامت نیوز، علی اکبر پور فتح اله در گفت و گو با میزان گفت: در لیست گمرک سرفصلی قرار داده شده تحت عنوان واردات خون انسان و حیوان اما باید به این موضوع توجه شود که این تنها یک عنوان است.

وی افزود: در زیر مجموعه این عنوان، ده ها فرآورده بیولوژیک دیگر قرار داده شده و در بسیاری از مواقع کالاهای بیولوژیک وارد کشور می شوند.

رئیس سازمان انتقال خون با تکذیب واردات هر گونه خون و فرآورده خونی از کشور آمریکا به ایران خاطرنشان کرد: هیچ گونه خون و فرآورده خونی وارد کشور نشده و هیچ گاه مبداء واردات ایران کشور آمریکا نبوده است.

پور فتح اله با اشاره به قرار گرفتن واکسن ها در زیر مجموعه لیست گمرکی خون انسان و حیوان اظهارکرد: بر اساس یک طبقه بندی جهانی، حتی واکسن ها هم در زیر مجموعه خون انسان و حیوان قرار می گیرند.

وی در خصوص واردات سازمان انتقال خون از کشورهای دیگر تصریح کرد: هم اکنون واردات ایران از کشورهای خارجی تنها در حوزه مشتقات خون و پلاسما است و خون وارد کشور نمی شود.


به گزارش میزان، براساس اعلام گمرک ایران در فروردین ماه اقلام بسیاری از جمله خون و فراورده های آن از کشور آمریکا وارد ایران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha