یک فعال صنفی کارگری می گوید: کارگران در انتظار تصویب افزایش حق مسکن در هیات وزیران هستند و این مصوبه بایستی هرچه سریعتر صادر شود.

کارگران منتظر مصوبه حق مسکن هستند

سلامت نیوز: یک فعال صنفی کارگری می گوید: کارگران در انتظار تصویب افزایش حق مسکن در هیات وزیران هستند و این مصوبه بایستی هرچه سریعتر صادر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،  «علیرضا حیدری»، دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، با اشاره به ادامه یافتن تاخیری که در ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد، گفت: مصوبه افزایش حق مسکن کارگران که مربوط به مطالبات سالهای گذشته نیز می شود، بایستی هرچه سریعتر ابلاغ شود.

وی با تاکید بر این که سال گذشته نیز به دلیل خودداری دولت از ابلاغ مصوبه مذکور بازهم افزایش بیست هزارتومانی حق مسکن به کارگران محقق نشد، افزود: این مطالبه همچنان بر ذمه دولت است، چرا که حق مسکن تنها مصوبه شورای عالی کار است که پس از تصویب باید حتما به تایید هیات وزیران نیز برسد.

حیدری توضیح داد: طبق قوانین اداری کشور، برای افزایش حق مسکن تنها صورت جلسه و مصوبه شورای عالی کار کفایت نمی کند و باید اجرای این مصوبه ابتدا ابتدا از سوی هیات وزیران تایید و برای اجرا به وزیر مربوطه ابلاغ شود.

این فعال کارگری با بیان این مطلب که وزیر کار قول داده است، پرداخت  افزایش حق مسکن در سال جاری انجام می شود،  افزود: مطالبه جامعه کارگری انجام هرچه سریعتر مکاتبات لازم و ابلاغ این پرداخت است چرا که سال گذشته نیز حق مسکن کارگران مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت نشد.

دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان گفت: اجرای مجموعه مزدی مصوب شورای عالی کار از جمله حق مسکن،  حداقل کاری است که دولت و مجموعه مسئولین می توانند در قبال جامعه کارگری که به شدت در تنگنای معیشتی گرفتار آمده است، انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha