وزیر بهداشت با اشاره به احتمال ورود موج سوم بیماری آنفلوانزای نوع A به کشور از همکاری بیمارستانهای خصوصی برای مقابله با این بیماری خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفتگو با مهر بر ضرورت همکاری بخش خصوصی در ارائه خدمات به بیماران تاکید کرد.

این در حالی است که دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز موج سوم بیماری آنفلوانزای نوع A همزمان با ورود حجاج به کشور خبر داده بود.

وزیر بهداشت با اشاره به احتمال ورود موج سوم این بیماری، گفت: در جلسه ای که با مدیران بیمارستانهای خصوصی داشته ایم از آنها خواسته ایم که همکاری و تعامل بیشتری با وزارت بهداشت داشته باشند.

افراد در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزای A شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان و مبتلایان به بیماریهای مزمن ریوی، قلبی، آسم، دیابت، مشکلات کلیوی و نقص ایمنی است.

دستجردی گفت: از بخش خصوصی خواسته ایم در صورت نیاز نسبت به پذیرش و بستری بیماران مبتلا به آنفلوانزای A با وزارت بهداشت همکاری کنند تا این بیماری عوارض کمتری داشته باشد.

آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت از موارد ابتلا به آنفلوانزای نوع A و همچنین تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در کشور حاکی است که سه هزار و 672 نفر تا کنون مبتلا و 14 نفر نیز فوت شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha