معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بحث خانه‌های امن در لایحه تامین امنیت زنان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: خانه امن مطرح شده در این لایحه، متناسب با ویژگی‌های بومی و مذهبی جامعه خودمان است و با آنچه تحت عنوان شِلتر(shelter) در دیگر کشور‌ها مطرح است، تفاوت دارد.

زنان آسیب دیده یک تا دو روز می‌توانند در خانه‌های امن بسر ببرند

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بحث خانه‌های امن در لایحه تامین امنیت زنان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: خانه امن مطرح شده در این لایحه، متناسب با ویژگی‌های بومی و مذهبی جامعه خودمان است و با آنچه تحت عنوان شِلتر(shelter) در دیگر کشور‌ها مطرح است، تفاوت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،شهیندخت مولاوردی در مورد لایحه «تامین امنیت زنان» و در نظر گرفتن بحث خانه‌های امن در این لایحه گفت: لایحه تامین امنیت زنان، لایحه‌ای جامع است که تدابیر قانونی لازم و مختلف در آن در نظر گرفته شده است و ۳ بخش بازدارنده، حفاظتی و حمایتی دارد.

وی ادامه داد: در بخش حفاظتی و حمایتی این لایحه بحث خانه‌های امن در نظر گرفته شده است که البته متناسب با ویژگی‌های بومی و مذهبی جامعه خودمان است و با آنچه تحت عنوان شِلتر(shelter) در دیگر کشور‌ها مطرح است، تفاوت دارد؛ هرچند که امروزه تا حدودی نیز این نوع از خانه‌ها در کشور ما شکل گرفته است.

معاون رئیس جمهور در ارتباط با دلیل طولانی شدن تدوین این لایحه توضیح داد: به دلیل مشکلات حقوقی که وجود داشت، تدوین این لایحه به طول انجامید؛ زیرا قصد ما این است که تمامی جوانب را در آن بسنجیم تا در مرحله تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان و در مرحله اجرا با مشکل روبرو نشویم.

مولاوردی در مورد خانه‌های امنی که اکنون در کشور وجود دارد، گفت: این خانه‌ها در حال حاضر استاندارهای مورد نظر را ندارند و زنان به صورت ۲۴ ساعته و یا ۴۸ ساعته می‌توانند در آنجا بمانند.

وی با بیان اینکه در بخش قضایی این لایحه با قوه قضاییه هماهنگ هستیم؛ اظهار کرد: پیش از این لایحه را برای نظرسنجی به دستگاه‌های مختلف ارسال کرده‌ایم، اوایل خردادماه گزارش اولیه را از این لایحه دریافت خواهیم کرد و اگر نقصی نداشته باشد به کمیسیون لوایح ارسال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha