معاون سلامت وزیر بهداشت با بیان این كه طبق قانون، دفع پسماندهای بیمارستانی به عهده تولید كننده زباله است و وقتی زباله بی‌خطر شد، شهرداری آن را منتقل می‌كند، اظهار كرد: باید به اندازه‌ای كه برای خرید دستگاه‌های پیشرفته و فوق تخصصی سرمایه‌گذاری می‌كنیم برای بی‌خطر سازی زباله‌ها نیز اقدام كنیم.

دكتر حسن امامی رضوی در نشستی با مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی درخصوص موضوع پسماندهای بیمارستانی كه به عنوان یكی از مشكلات بیمارستان‌های خصوصی عنوان شده بود، گفت: همه ما مسوول سلامت جامعه هستیم و باید در ارتقای سلامت مردم تلاش كنیم. اگر به موضوع دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی كم‌توجهی كنیم، مشكلاتش به خودمان بازمی‌گردد.

وی در ادامه به ضرورت واقعی شدن تعرفه‌ها اشاره كرد و گفت: ارزش خدمت مشخصی كه در بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌شود نباید متفاوت از هم باشند.

گفتنی است، مشكلاتی از قبیل كمبود پرستار، ضرورت مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و نبود بودجه لازم در این خصوص ضرورت تولیت وزارت بهداشت درخصوص توریسم پزشكی، تاثیر هدفمند شدن یارانه‌ها در افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها، واقعی نبودن تعرفه‌ها و مشكل بیمارستان‌های خصوصی با عقد قرارداد با بیمه‌ها از جمله موضوعات و مشكلاتی بود كه از سوی مدیران بیمارستان‌های خصوصی در این نشست عنوان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha