دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 18245

طبق اعلام وزارت بهداشت تا کنون 15 دانش آموز بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای نوع A فوت کرده اند.

مدیرکل سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از تعطیلی پنج مدرسه و 10 تا 12 کلاس درس در کل کشور به دلیل شیوع آنفلوآنزای نوع A طی هفته گذشته خبر داد.

حسن ضیاء الدینی در حاشیه یازدهمین مانور زلزله در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص روند پیشگیری از آنفلوآنزای نوع A در مدارس افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت تا کنون 15 دانش آموز بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای نوع A فوت کرده اند.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون به خوبی توانسته ایم موج اول این بیماری را پشت سربگذاریم و امیداورم در مراحل بعدی نیز در این زمینه موفق باشیم.

ضیاء الدینی درباره اعتبار دولتی که باید برای پیشگیری از آنفلوآنزای نوع A به آموزش و پرورش اختصاص می یافت نیز گفت: تا کنون 2 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات خود برای مقابله با این بیماری هزینه کرده ایم در حالی که برای بهسازی سرویسهای بهداشتی، لوله کشی صابون و آموزش به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. دولت نیز هنوز بودجه ای در این زمینه به این وزارتخانه پرداخت نکرده است.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت بوفه مدارس نیز به خبرنگار مهر گفت: هنوز آیین نامه ای در این باره به مدارس ارسال نکرده ایم.

این در حالی است که سه ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد و در بسیاری از مدارس تغذیه های غیربهداشتی فروخته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha