دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌ زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی گفت: ناهنجاری مینیسک شایع‌ترین مشکل مادرزادی در ارتباط با جراحی‌های زانو است.

شایع‌ترین مشکل مادرزادی زانو در کودکان

سلامت نیوز:دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌ زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی گفت: ناهنجاری مینیسک شایع‌ترین مشکل مادرزادی در ارتباط با جراحی‌های زانو است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  فارس، کیوان احدی در نشست خبری که در ارتباط با چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی برگزاری شد، اظهار داشت: مشکلات مربوط به زانو، افراد مختلفی از سنین نوزادی تا کهنسالی را می‌تواند درگیر کند که دلایل مختلفی همچون آسیب‌های ورزشی، کهولت سن یا مشکلات مادرزادی دارد.

وی تعویض مفصل زانو را از شایع‌ترین اعمال جراحی زانو برشمرد و عنوان کرد: بیشتر بیماران به دلیل کهولت سن مجبور به تعویض زانو شده، ولی با این حال دلایل مادرزادی نیز می‌تواند سبب بروز مشکلات زانو در نوزادان شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌ زانو، ناهنجاری مینیسک پا را از جمله مشکلات مادرزادی در کودکان دانست و گفت: هر چند که این موضوع یک مشکل بهداشتی به شمار نمی‌رود، ولی اگر به درستی تشخیص داده شود و به موقع توسط پزشک مجرب درمان شود، قطعاً نوزاد می‌تواند از این ناهنجاری رهایی یابد.

احدی ادامه داد: توصیه می‌شود افرادی که دچار زانودرد هستند در اسرع وقت به پزشک متخصص در حوزه ارتوپدی یا جراحی زانو مراجعه کرده و اقدامات لازم را جهت درمان انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی‌ هم‌اکنون در کشور 150 عضو دارد، گفت: 60 مقاله نیز به دبیرخانه چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی زانو ارسال شده است که بخش قابل توجهی از این مقاله‌ها به صورت پوستر و یا در قالب سخنرانی به مدعوین ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha