رئیس انجمن جنین‌شناسی با اشاره به ویزیت رایگان زوجین نابارور در هفته جمعیت گفت:‌ ناباروری در بین مردان ایرانی رو به افزایش است.

زوجین ناباور برای مشاوره رایگان ثبت‌نام کنند/افزایش ناباروری مردان ایرانی

سلامت نیوز: رئیس انجمن جنین‌شناسی با اشاره به ویزیت رایگان زوجین نابارور در هفته جمعیت گفت:‌ ناباروری در بین مردان ایرانی رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محمدمهدی آخوندی در نشست بررسی‌ روش‌های افزایش جمعیت کشور که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: نداشتن فرزند منجر به طلاق و از هم پاشیدن خانواده‌ها می‌شود اما در شرایط فعلی و با توجه به سیاست‌گذاری‌های کشور و نگرانی از وضعیت رشد جمعیت برای حل مشکل چه باید کرد.

وی افزود:‌ 20 درصد زوجین کشور نابارور هستند؛ تأخیر در ازدواج و فرزندآوری، نگرانی از تولد فرزند معلول یا بیمار، بیماری‌ها و شرایط شغلی خاص از عوامل تهدید کننده باروری هستند؛ همچنین ناباروری در بین مردان رو به افزایش بوده و نسبت به این موضوع نگرانیم.

رئیس انجمن جنین شناسی و پژوهشگاه ابن سینا گفت: باید روش‌های جدید باروری همچون ذخیره اسپرم و تخمک را به کار ببندیم تا افرادی که در سنین بالا ازدواج می‌کنند از فرزندآوری محروم نشوند در حقیقت افراد بالای 35 سال باید به فکر ذخیره اسپرم و تخمک باشند.

آخوندی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شاهد افزایش ابتلای افراد به سرطان هستیم، بیان کرد: هنگامی که فرد در سن باروری، شیمی‌درمانی می‌شود، قدرت باروری خود را از دست می‌دهد اما چرا پزشک برای حفظ قدرت باروری بیمار تلاش نمی‌کند؟

وی ادامه داد: درمان‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار ندارد. بیمه‌ها اعلام می‌کنند برای تحت پوشش بردن درمان‌های ناباروری باید خدمات استاندارد تعریف شود که این خدمات را تعریف و به وزارت بهداشت ارائه کردیم.

رئیس انجمن جنین شناسی بیان کرد:‌ مسئولان وزارت بهداشت قول مساعد داده‌اند تا پایان سال این موضوع را نهایی و به بیمه‌ها ابلاغ کنند و پس از آن باید به دنبال پیگیری از شورای عالی بیمه باشیم. وزارت بهداشت برای کمک به بیماران نابارور، آئین‌نامه‌ای را چند ماه گذشته ابلاغ کرد و 100 میلیارد تومان اعتبار برای این کار اختصاص داد اما بخشی از کار برعهده کمیته امداد قرار گرفته است و بیمار باید از سوی آنها معرفی شود که این روش مناسبی نیست چرا که بیمار نابارور حاضر نیست از طریق کمیته امداد برای درمان اقدام کند.

آخوندی افزود: در هفته جمعیت این امکان را ایجاد کردیم تا با کمک مراکز درمان ناباروری، زوج‌های نابارور را به صورت رایگان ویزیت و مشاوره کنیم و این کار از یکشنبه 26 اردیبهشت آغاز می‌شود و متقاضیان برای ثبت‌نام به سایت www.bamaan.ir مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رابعه لعلی نیشابور ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    ممنون