سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 182473

کارشناسان سلامت احتمال داده‌اند که شیوع تب زرد در آنگولا به یک نگرانی جدید در حوزه سلامت جهانی تبدیل شود.

سلامت نیوز:کارشناسان سلامت احتمال داده‌اند که شیوع تب زرد در آنگولا به یک نگرانی جدید در حوزه سلامت جهانی تبدیل شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در ماه‌های اخیر تب زرد در آنگولا نزدیک به 2000 نفر را آلوده کرده و مرگ 258 تن را به دنبال داشته است.

دو نفر از متخصصان دانشگاه "جورج تاون" به بررسی گستردگی شیوع تب زرد به کشورهای دیگر پرداخته و از سازمان بهداشت جهانی درخواست کردند تا برای پیشگیری از آن اقدامات فوری در نظر گیرند.

بزرگترین نگرانی محققان کمبود واکسن در سراسر جهان برای این بیماری ویروسی مزمن است. اگرچه واکسن تب زرد تاثیرگذار است و از دهه 1930 از مرگ هزاران نفر جلوگیری کرده اما ذخیره این واکسن در جهان محدود است.

محققان دانشگاه جورج تاون اظهار داشتند: کمبود ذخایر این واکسن می‌تواند به بحران در حوزه سلامت منجر شود و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فراگیر شدن تب زرد ضروری است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت باید کمیته‌های اضطراری را جهت تامین هزینه و هماهنگی‌های بین‌المللی برای مقابله با این بیماری متقاعد سازد.

به گزارش مدیکال دیلی، ویروس تب زرد از طریق پشه آئدس که حامل ویروس‌های زیکا و تب دانگ نیز هست منتقل می‌شود. به گفته محققان، منشاء این ویروس در آفریقاست و از طریق پشه یا تماس بین انسان و حیوان منتقل می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha