رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نبود زیرساخت های لازم برای اجرای دولت الکترونیک، گفت: الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه و کارت واحد سلامت در آینده نزدیک بعید است.

زیرساخت لازم در جامعه برای الکترونیکی‌شدن دفترچه‌های بیمه وجود ندارد

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نبود زیرساخت های لازم برای اجرای دولت الکترونیک، گفت: الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه و کارت واحد سلامت در آینده نزدیک بعید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حسینعلی شهریاری درخصوص صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اجرای دولت الکترونیک و به دنبال آن الکترونیکی کردن دفترچه های بیمه طی چند ماه آینده، گفت: به دلیل آنکه زیرساخت ها برای اجرای دولت الکترونیک در کشور فراهم نیست، به طورحتم امکان الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه و پرونده های سلامت نیز در حال حاضر وجود ندارد.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیستم ارتباطات در کشور گسترده نیست، افزود: متاسفانه در بسیاری از مناطق مردم به سیستم اینترنت و کامپیوتر دسترسی ندارند، بنابراین دراین شرایط چطور می توان انتظار اجرای دولت الکترونیک را داشت.

وی با انتقاد از اینکه تشکیلات لازم برای الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه و استفاده از کارت واحد سلامت درجامعه وجود ندارد، تصریح کرد: کارت سلامت به آن معناست که بیمار بتواند هنگام مراجعه به داروخانه یا مراکز درمانی، با آن کارت خدمات دریافت کند اما به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها در وزارت ارتباطات، بعید است که بتواند کل کشور را تحت پوشش دولت الکترونیک قرار دهد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص این موضوع که استفاده از دفترچه های بیمه کاغذی هزینه های بسیاری برای دولت دارد، توضیح داد: اگرچه استفاده از دفترچه های بیمه الکترونیکی به رفع همپوشانی بیمه ای هم کمک می کند اما با توجه به اینکه زیرساخت های آن فراهم نیست، مجلس دراین خصوص به وزارت کار 6 ماه فرصت داده تا بحث استفاده از چندین دفترچه بیمه را تعیین تکلیف کند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش یکی از اولویتهای دولت یازدهم را مطالعه و پیاده سازی دولت الکترونیک خواند و اشاره کرد که این موضوع هم اکنون از مرحله مقدماتی عبور کرده و باید خدمات در یک پرتال با پشتوانه حقوقی، فنی و اجرایی عرضه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha