اداره محیط‌زیست می‌گوید مستندات قانع‌كننده‌ای را برای قطع‌ درخت‌های چنار كهنسال خیابان درختی شهریار از شهرداری درخواست كرده اما مسئولان شهرداری شهریار منكر این مسئله شده‌اند. در میان تناقض‌گویی مسئولان؛ حال پرسش این است كه آیا طبق روال گذشته بعد از گذر اندك زمانی جای درخت‌هایی كه در این خیابان قطع شده‌اند درخانه‌های مسكونی به‌صورت كاملا اتفاقی می‌روید یا نه؟

سلامت نیوز: اداره محیط‌زیست می‌گوید مستندات قانع‌كننده‌ای را برای قطع‌ درخت‌های چنار كهنسال خیابان درختی شهریار از شهرداری درخواست كرده اما مسئولان شهرداری شهریار منكر این مسئله شده‌اند. در میان تناقض‌گویی مسئولان؛ حال پرسش این است كه آیا طبق روال گذشته بعد از گذر اندك زمانی جای درخت‌هایی كه در این خیابان قطع شده‌اند درخانه‌های مسكونی به‌صورت كاملا اتفاقی می‌روید یا نه؟


خیابان درختی، قطب باغ‌تالار و رستوران در شهریار
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، درختی خیابان معروف در شهریار است كه به‌واسطه چنارهای تنومندش زیبایی و طراوت خاصی را به این شهر داده است. خیابان درختی علاوه‌بر چنارهای كهنسالش قطب باغ‌تالار و رستوران شهریار نیز محسوب می‌شود. وجود چندین باغ‌تالار و رستوران موجب افزایش چشمگیر ارزش افزوده زمین‌های این خیابان شده و یكی از گران ترین محله‌های شهریار است. طی چند سال اخیر افراد سودجوی بی شماری به اندك باغ‌های باقی‌مانده این خیابان در سكوت مسئولان و مدیران دست‌درازی ‌ و آنها را تخریب كرده‌اند.


  درخت‌های شناسنامه‌دار شهریار قطع می‌شوند
 مسئله‌ای كه این روزها موجب نگرانی و اعتراض دوستداران و فعالان محیط‌زیست در شهریار شده، قطع بی‌رویه درختان چنار این خیابان است. آنها اعلام می‌كنند درگذشته نگرانی ما از تغییركاربری باغ‌ها بود اما درحال حاضر كار به‌جایی رسیده كه حتی درختان چنار شناسنامه‌دار خیابان نیز دیگر در امان نیستند.


 قطع درخت‌ها در زمان‌های مشخص
آقای محمدی یكی از شهروندان شهریاری درباره قطع درختان چنار خیابان درختی به «قانون» می‌گوید: خیابان «حر »یا درختی، یكی از زیباترین خیابان‌های شهریار  است كه عمر درخت‌های آن حدود 70 سال است. متاسفانه طی 4 ماه گذشته درخت‌های شناسنامه‌دار خیابان درختی را قطع كرده اند.  او ادامه می‌دهد: هفته گذشته حدود 10 درخت سبز و سالم را قطع كرده‌اند كه به‌دلیل پلاك‌دار بودن آنها؛ تنها شهرداری یا جهادكشاورزی قادر به انجام این كار بوده است. هر سازمان یا نهادی كه این كار را انجام می‌دهد برای اینكه جلب توجه نكند در یك زمان مشخص و با فاصله درخت‌ها را قطع می‌كند و قسمت ناراحت‌كننده این است كه بعد از قطع درختان مواد نفتی روی‌ آنها می‌ریزند كه دیگر رشد نكنند.


 درخت‌ها نه خشكند نه پرخطر
این شهروند می‌افزاید: كارگرانی كه درخت‌ها را قطع كرده‌اند به شهروندان معترض گفته‌اند؛ به‌دلیل خشك و پرخطر بودن برای كابل‌های برق آنها را قطع می‌كنند این درحالی است كه این درخت‌ها سبز بوده و كابل و تیر برق اصلا نزدیك به برخی از این درخت‌ها نیست.


 قطع با مجوز شهرداری
مدیر محیط زیست شهریار درباره قطع این درخت‌ها به «قانون» می‌گوید: 3 اصله درخت در خیابان درختی شهریار قطع شده كه عمر آنها در حدود چندین دهه است. علت این كار را از شهرداری شهریار جویا شدیم كه آنها در پاسخ اعلام كرده‌اند؛ این اقدام در كمیته فضای سبز شهرداری مصوب شده و دلیل آن خشك، پوسیدگی و پرخطر بودن درخت‌هاست.


 اگر شهرداری مستندات نداشته باشد پیگیری قضایی می‌كنیم
 محمود سعیدپور عنوان می‌كند: دربازید میدانی از این خیابان كارشناسان محیط‌زیست اعلام كرده‌اند درخت‌های قطع شده در وضعیت مناسبی نبوده‌اند اما بازهم در نامه‌ای به شهرداری از آنها توضیحات و مستندات بیشتری را از دلایل قطع، چگونگی و مجوز آن خواسته‌ایم . آنها باید اداره محیط‌زیست را با دلایل خود قانع كنند؛ اگر نتوانند ما را با مستندات خود قانع كنند مجبوریم به دادستانی گزارش و از طریق دستگاه قضایی پیگیری كنیم.


  عكس‌های قبل از قطع درخت‌ها موجود است
باوجود فیلم مستندی كه توسط شهروندان از لحظه قطع درخت‌ها گرفته شده و در آن فیلم كاملا واضح است كه درخت‌ها سبز و سالم بوده؛ مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهرداری شهریار علت قطع را خشك و پرخطر بودن عنوان می‌كند و می‌گوید:  این درخت‌ها خشك بودند و هرلحظه امكان داشت كه روی تیر برق یا عابران سقوط كنند. چند روز پیش با اخذ مجوز از كمیته فضای سبز شهرداری و با هماهنگی اداره برق به‌صورت ناشناس اقدام به قطع درخت‌ها كردیم. احمد افتخاری ادامه می‌دهد: عكس‌های قبل از قطع درخت‌ها موجود و در آنها مشهود است كه كاملا خشك و پوسیده بودند. همچنین طبق قانون قبل از قطع درخت‌ها نزدیك به‌ 70 اصله درخت در آن خیابان كاشته‌ایم.


  محیط‌زیست تاكنون هیچ توضیحی نخواسته است
او درخصوص نامه محیط‌زیست به شهرداری برای ادای توضیحات و مستندات بیشتر به آنها می‌گوید: محیط‌زیست به‌هیچ وجه تاكنون نامه‌ای به شهرداری درخصوص قطع درخت‌های خیابان حر یا همان درختی ارسال نكرده و درخواست هیچ گونه مستنداتی را نكرده است. تا این لحظه تنها روزنامه قانون درخصوص قطع این درخت‌ها با سازمان تماس گرفته و توضیحات خواسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha