نتایج تحقیقات دانشمندان بین المللی نشان می دهد که سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزای فصلی بهترین اسلحه در مبارزه با ویروس آنفلوآنزای نوع A هستند.

نتایج تحقیقات دانشمندان بین المللی نشان می دهد که سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزای فصلی بهترین اسلحه در مبارزه با ویروس آنفلوآنزای نوع A هستند.

محققان موسسه آلرژی و ایمنولوژی "لا خولا" در کالیفرنیا دریافتند که سابقه ابتلا به آنفلوآنزای فصلی نوعی مصونیت در مقابل آنفلوآنزای نوع A ایجاد می کند.

این دانشمندان با استفاده از پایگاه اطلاعات پادتن و آنتی ژنها کشف کردند که 17 درصد از نشانگرهای سطحی ویروس آنفلوآنزای A در برخی از ویروسهای مسئول آنفلوآنزای فصلی نیز وجود دارند و سلولهای T دستگاه ایمنی بدن انسان 69 درصد از نشانگرهای حاضر بر روی ویروس H1N1 را می شناسند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "درصد بالای تشخیص این نشانگرها از سوی دستگاه ایمنی بدن نشان می دهد که مصونیت از پیش موجود می تواند همانند یک مانع برای گسترش این بیماری جدید عمل کند."

همچنین به نظر می رسد "رینو ویروسها" که مسئول بروز سرمایه خوردگی معمولی هستند این مصنونیت را ایجاد می کنند به طوری که گروهی از محققان فرانسوی، هلندی و استرالیایی کشف کردند که در کشورهای اروپایی در دوره بازگشایی مدارس در اوایل سپتامبر ارتباطی میان شیوع رینوویروس و کاهش موارد ابتلا به H1N1 وجود داشت.

این درحالی است که در ماه اکتبر و با کاهش سرماخوردگی موارد ابتلا به آنفلوآنزای جدید افزایش یافت و از هر 100 هزار نفر در ماه اکتبر 160 نفر به این آنفلوآنزا مبتلا شدند.

این دانشمندان توضیح دادند: "درصد موارد ابتلا به ویروس H1N1 در ماه سپتامبر به همان میزانی کاهش یافت که درصد آلودگی به رینوویروس افزایش یافته بود. این درحالی است که در ماه اکتبر با کاهش گسترش رینوویروس مجددا موارد ابتلا به آنفلوآنزای A افزایش یافت."

براساس گزارش نیوساینتیست، به گفته این محققان رینوویروسها می توانند از طریق فرایندی که "تداخل ویروسی" نام دارد گسترش ویروس H1N1را متوقف کنند. در تداخل ویروسی، یک ویروس مانع عملکرد ویروس دیگر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha