سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 182491

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر از آلایندگی 8 برابری موتورسیکلت ها نسبت به خودروها خبر داد.

موتورسیکلت ها 8 برابر خودروها آلایندگی دارند

سلامت نیوز: رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر از آلایندگی 8 برابری موتورسیکلت ها نسبت به خودروها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، محسن سرخو در گفتگو با پانا با اشاره به اقدامات شورای چهارم ادامه داد: در شورای چهارم شهر تهران ما چند اقدام بسیار بسیار مهم را انجام دادیم که یکی از آنها تدوین و بررسی و تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران بود که برخلاف برنامه اول ما همه تلاشمان را کردیم که همه اهداف کمی و کیفی را به طور دقیق در این برنامه بگنجانیم به ویژه آنکه چند موضوع را به عنوان اصلی ترین موضوعات در این برنامه مد نظر قرار دادیم . در گام دیگر سعی شد در بودجه های سالانه به عنوان برشهای این برنامه با دقت حفظ و حراست شود .

رییس کمیته حمل و نقل اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی بود با محوریت مترو که پاکترین وسیله حمل و نقل عمومی است از جمله این موضوعات بود.

سرخو گفت: علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی نوسازی بافت های فرسوده نیز جز برنامه ها و دغدغه های ذهنی خود بوده که قبل از ورود به شورا مد نظر داشته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: توسعه مترو بر اساس راه اندازی سالانه 30 کیلومتر به گونه ای که بهره برداری از خط 3 ، مترو فرودگاه مهر آباد ،مترو شهر آفتاب ، بهره برداری از خط 6 و 7 ، افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی ، ورود اتوبوس ها و تاکسی های هیبریدی ، جایگزینی موتور سیکلت ها با موتور های برقی از جمله مواردی بوده که با پیگیری های شورای چهارم یا محقق شده است و یا در حال تحقق است تا به این ترتیب الاینده ها در شهر تهران به شدت کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در راستای این سیاست گذاری ها بحث تبدیل موتورسیکلتهای فعلی به موتورهای برقی که هر کدام برابر 8 خودرو آلایندگی دارد را پیش بینی کردیم که در وحله اول موتور سیکلت های پیک بادپا، پست و دلیوریها تبدیل خواهند شد و در مرحله دوم با وام بهره کم 4% که بانک شهر پیش بینی کرده مردم خواهند توانست از ان استفاده کنند و در فاز بعد ممنوعیت ورود موتور سیکلت های بنزینی به محدوده طرح ترافیک اجرایی خواهد شد .

سرخو تصریح کرد: در بحث ساماندهی پارکینگ ها و توقفگاهها به گونه ای نرخ پارکینگ های داخل محدوده طرح ترافیک با قیمتهای بالاتر پیش بینی شده تا مردم انگیزه کمتری برای ورود به محدوده طرح با خودروهای شخصی داشته باشند.از طرفی هم نرخ پارکینگ ها ی پیرامونی را بسیار نازل گذاشتیم تا مردم بتوانند از شبکه حمل و نقل سراسری استفاده کنند و وارد طرح شود و از جهتی بزرگراه سازی و دو طبقه کردن اتوبونها را فعلا متوقف کردیم.

 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha