چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 182497

رییس سازمان غذا و دارو نسبت به درخواست انجمن روغن نباتی مبنی بر کاهش تعرفه واردات این محصول واکنش نشان داد و گفت: ما معتقدیم که باید از کالاهای آسیب‌رسان مالیات اخذ شود تا قیمت آنها افزایش و مصرفشان کاهش یابد.

نظر وزارت بهداشت درباره واردات روغن نباتی

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو نسبت به درخواست انجمن روغن نباتی مبنی بر کاهش تعرفه واردات این محصول واکنش نشان داد و گفت: ما معتقدیم که باید از کالاهای آسیب‌رسان مالیات اخذ شود تا قیمت آنها افزایش و مصرفشان کاهش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رسول دیناروند درباره درخواست انجمن روغن نباتی نسبت به کاهش تعرفه روغن نباتی در کشور، گفت: ما معتقدیم که باید از کالاهای آسیب‌رسان مالیات اخذ شود تا قیمت آنها نسبت به کالاهای دیگر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت این کالاها باعث می‌شود که مردم به میزان کمتری از آنها استفاده کنند، افزود: درباره روغن نباتی نیز بحث کاهش قیمت وجود ندارد و قرار نیست که قیمت روغن نباتی کاهش پیدا کند.


دیناروند با بیان اینکه انجمن روغن نباتی به دنبال کاهش تعرفه واردات این کالا هستند، ادامه داد: ما در سازمان غذا و دارو با چنین اقدامی موافق نیستیم. یعنی ما موافق نیستیم که تعرفه واردات روغن نباتی کاهش یابد و باید همان تعرفه‌ای که از سوی دولت برای این کالا مصوب شده، اخذ شود.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین تاکید کرد: تسهیل واردات کالاها جزو سیاست‌های وزارت بهداشت نیست و به همین دلیل ما با کاهش تعرفه روغن نباتی موافق نیستیم و در نتیجه تعرفه‌ای که مصوب دولت است، باید به عنوان تعرفه روغن نباتی اخذ شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha