نتایج تحقیقات یكی از مؤسسات بهداشتی آمریكا ثابت كرده كه مصرف استامینوفن به عنوان ماده اصلی قرص های ضد درد، علاوه بر كاهش دردهای جسمانی، توانایی همدردی با دیگران را نیز در انسان ها كاهش می دهد.

استامینوفن حس همدردی را كاهش می دهد

سلامت نیوز: نتایج تحقیقات یكی از مؤسسات بهداشتی آمریكا ثابت كرده كه مصرف استامینوفن به عنوان ماده اصلی قرص های ضد درد، علاوه بر كاهش دردهای جسمانی، توانایی همدردی با دیگران را نیز در انسان ها كاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،«دومینیك میشكووسكی» پژوهشگر انستیتوی ملی بهداشت آمریكا روز سه شنبه با انتشار گزارشی نوشته است: زمانی كه افراد برای كاهش دردهای جسمانی خود از داروهای حاوی استامینوفن استفاده می كنند، قابلیت و حس همدردی با دیگران را نیز از دست می دهند.


در این گزارش تحقیقاتی آمده است كه پژوهشگران انستیتوی مذكور در جریان این مطالعات نزدیك به 80 دانشجو را وادار به خواندن اخبار ناگواری از قبیل فرورفتن تیغه یك چاقو در استخوان یك فرد و یا مرگ پدر یا عزیزان فرد دیگری كرده و به بررسی واكنش های آن ها پرداخته اند.


بر همین اساس، واكنش احساسی آن دسته از كسانی كه در زمان برخورد با این اخبار از ماده استامینوفن استفاده كرده اند در قیاس با آن هایی كه از شبه داروها یا داروهای ظاهری استفاده كرده اند، نسبت به درد و رنج دیگران در زمان وقوع این اتفاقات، خفیف تر بوده است.


میشكووسكی نوشته است كه در آزمایش دیگری 114 دانشجوی دیگر در معرض صداهای ناخوشایند و گوشخراش قرار گرفته اند و نتیجه آزمایش نشان داده كه میزان گوشخراش بودن این صداها برای مصرف كنندگان استامینوفن بسیار كمتر از مصرف كنندگان شبه داروها بوده است.


در گزارش این مؤسسه همچنین آمده است كه استامینوفن به عنوان ماده اصلی كه در 600 داروی مختلف مورد استفاده قرار گرفته، در آمریكا بیش از هر داروی دیگری مورد مصرف دارد و بیش از 23 درصد افراد بالغ آمریكایی هر هفته آن را مصرف می كنند.


بالدوین وی یكی دیگر از پژوهشگران این مؤسسه با اشاره به اهمیت توان همدردی میان انسان ها و نقش مؤثر آن در بهبود روابط اجتماعی، نسبت به اثرات سوء مصرف استامینوفن در روابط میان افراد جامعه آمریكا هشدار جدی داده است.


در این گزارش تحقیقاتی اشاره شده كه بر اساس مطالعات قبلی، وقوع اتفاقات ناخوشایند در دیگران به طور طبیعی در ذهن و مغز كسانی كه ناظر آن ها هستند همان تأثیراتی را می گذارند كه در زمان تجربه مستقیم، این اتفاقات در ذهن آن ها گذاشته شده است.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha