رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: منشأ ۲۵ درصد از گرد و خاک موجود کشور از تالاب جازموریان است و بحث احیای آن در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

منشأ ۲۵ درصد از گرد و خاک موجود کشور تالاب جازموریان است

سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: منشأ ۲۵ درصد از گرد و خاک موجود کشور از تالاب جازموریان است و بحث احیای آن در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در یادداشت تلگرامی‌اش با عنوان تالاب جازموریان نوشت:

«امروز به نمایندگی از رییس جمهور و در چارچوب سفر ایشان به استان کرمان، به رودبار جنوب در محدوده جازموریان رفتم و ضمن دیدار با مردم در شورای اداری این شهرستان شرکت کردم و از برنامه‌های دولت برای تالاب جازموریان گفتم.

در این جلسه تاکید شد که برای احیای تالاب جازموریان ضرورت دارد الگوی مدیریت منابع آب و مصارف بخش کشاورزی با توجه به گستردگی چند صد هزار هکتاری مجتمع‌های کشاورزی منطقه اصلاح شود. متوقف کردن استفاده از چاههای آب غیرمجاز و تامین حق آبه تالاب جازموریان از دیگر برنامه هاست. البته این برنامه‌ها نیازمند همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی است.

منشأ ۲۵ درصد از گرد و خاک موجود کشور از تالاب جازموریان است و بحث احیای آن در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

در مسیر بازگشت از جیرفت به بم، پناهگاه حیات وحش زریاب و منطقه حفاظت شده کوه شیر در طبیعت بکر و زیبای جنوب کرمان قابل مشاهده بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha