لایحه كاهش ساعت كار بانوان با شرایط خاص بالاخره به عمر مجلس نهم رسید و تصویب شد.

سلامت نیوز:  لایحه كاهش ساعت كار بانوان با شرایط خاص بالاخره به عمر مجلس نهم رسید و تصویب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رییس فراكسیون زنان مجلس، ‌در خبرهای پیشتر اعلام كرده بود كه قطعا این لایحه را در همین مجلس تصویب می‌كنند و همین هم شد. هفته‌های پایانی مجلس نهم، ‌شاهد تصویب مصوباتی هستیم كه پیش از این با این حجم تعجیل مواجه نبوده است.

 ‌نمایندگان در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس، لایحه كمیسیون اجتماعی در ارتباط با كاهش ساعت كار زنان شاغل را كه موادی از آن پیش از این به كمیسیون ارجاع شده بود، به تصویب رساندند كه براساس آن ساعت كار بانوان شاغل كه موظف به ٤٤ ساعت كار در هفته هستند اما دارای معلولیت شدید، فرزند زیر شش سال، همسر و فرزند معلول یا مبتلا به بیماری صعب‌العلاج هستند یا زنان سرپرست خانوار بنا به درخواست متقاضی و تایید مراجع ذیربط به ٣٦ ساعت در هفته تقلیل یافته و با حقوق و مزایای ٤٤ ساعت تعیین می‌شود. بنا به تبصره شماره یك این مصوبه، تایید میزان شدت معلولیت بر عهده سازمان بهزیستی است.

همچنین زمان شروع و خاتمه كار برای اجرای این قانون با توافق طرفین است. كارفرمایان بخش غیردولتی كه شاغلینی با شرایط این قانون دارند از اعمال تخصیص پلكانی و یا تامین بخشی از حق بیمه سهم كارفرما برخوردار می‌شوند و بانوانی كه بر اساس سایر مقررات از امتیاز كاهش ساعت كار بهره‌مند شده‌اند تا زمانی كه از مقررات مذكور استفاده می‌كنند از شمول این قانون مستثنی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha